kan geen bijlagen (foto,s ) meer open maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesheersping

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
hallo beste forum leden,
Nadat ik photo Meister op m,n laptop, die op Vista draait, geplaatst had kan ik geen bijlagen die uit foto,s bestaan ( Jpeg) meer openen. het programma zegt ' toepassing niet gevonden" Wat kan er mis gegaan zijn met het plaatsen van Photo meister? Zelf heb ik geen instellingen in m,n Microsoft outlook mail prograamma aangebracht! Wel heb ik in een paar dagen tijd een aantal foto beheer programma.s gedownload en geprobeerd er mee te werken maar toch weer verwijderd om uiteindelijk met foto Meister verder te gaan!
De computer terug zetten met systeem herstel naar de situatie waarop ik Foto Meister nog niet had, hielp wel, ( toen kon ik weer wel foto,s openen) maar ik wil niet met het standaard foto programma van windows Vista werken.

Gaarne advies/ suggesties /oplossingen!

Groet kees.h

Hoi....:)

Iets is me niet duidelijk..

kan ik geen bijlagen die uit foto,s bestaan ( Jpeg) meer openen.

( toen kon ik weer wel foto,s openen)

Deze 2 stukjes kan ik even niet met elkaar rijmen...kun je dit wat toelichten..:)

ED

Komt hieruit (lees de context)
De computer terug zetten met systeem herstel naar de situatie waarop ik Foto Meister nog niet had, hielp wel, ( toen kon ik weer wel foto,s openen) maar ik wil niet met het standaard foto programma van windows Vista werken.

tis me nog niet echt duidelijk.....want staat de pc nu nog in de toestand van teruggezet of is dit weer ongedaan gemaakt ?

Taalkundig zie ik verleden tijd en toekomstige tijd in 1 zin namelijk..:)

"..... geplaatst had kan... "

Het is of : ....geplaatst heb kan.... of geplaatst had kon....

Daarom voor mij wat verwarrend..sorry...:o

ED

als ik zo je vraag lees : is de koppeling weg van de extensie (jpg) naar het programma
waarmee je het plaatje wil openen.

Vaak bij het installeren van een applicatie , die iets met plaatjes doet, probeert de applicatie zoveel mogelijk file-types
aan zich te binden. Meestal wordt hier gevraagd of dat ook werkelijk moet gebeuren.

Na afloop van de installatie zal dan het klikken op file met de extensie .jpg de zojuist
geïnstalleerde applicatie doen opstarten.
Als er echter iets fout gegaan is is de link .jpg->applicatie weg !!
En krijg je de melding zoals jij ziet.

Ga naar instellingen->mapopties en kies daar de TAB Bestandstypen

Zoek hier extensie JPG
Kies dan de knop wijzigen en kies daar de applicatie waarin jij de file met .jpg wilt zien.

Staat de applicatie hier niet bij dan kun je met BROWSE ook nog eens op de harde schijven zoeken.

Let op !
Er zijn een heleboel extensies die met plaatjes te maken hebben.
Elke keer als je je neus stoot kun je het op de hierboven beschreven manier oplossen.

grtz gerrit

jpeg bestanden openen.

hallo Gerrit Ed en Paul

Dank voor de tips t.a.v. mijn probleem . Ik ben er uit .
Het had inderdaad met onjuiste instellingen te maken, die voor mij moeilijk in Vista te vinden waren.
Maar gelukkig is er HELP MIJ!

Groet kees.H

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan