Kan geen bijlagen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

britty

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Berichten
10
Als ik via de email een bijlage krijg toegestuurd kan ik ze vaak niet openen( heb een andere computer). ik krijg dan de melding:
"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configutariescherm"


Kan iemand mij in begrijpelijke taal uitleggen wat ik moet doen?
_________________
 
wat voor bestand is het? dit kun je meestal herkennen aan de 3 letters achter de punt (bijv: schema.doc is een word document).

wat jouw e-mailsoftware aangeeft is dat jij een bestand probeert te openen die jouw PC (nog) niet kent.

zou je misschien kunnen aangeven wat voor bestand het is, dan kunnen wij je verder helpen!
 
Het zijn verschillende bestanden die ik niet kan openen. een excel document met .xls erin
En verder bestanden met .pps
Heb je hier iets aan?
Ik ben hier dus echt heeeeel blond in :eek:
 
extra -> opties -> en dan beveiliging -> 'Opslaan of openen...' uitvinken...
 
waarschijnlijk heb je geen Microsoft Office geinstalleerd op jouw computer.

Microsoft Office is het pakket met Word, Excel, Powerpoint etcetera.

heb je dit wel geinstalleerd dan zul je even de extensies goed moeten koppelen via configuratiescherm -> mapopties -> bestandstypen en dan zoek DOC, XLS etcetera op klik op wijzigen en verwijs ze naar C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\WINWORD.exe of EXCEL.exe etcetera.

staan ze niet in de lijst maak ze dan aan d.m.v. de knop "Nieuw" -> extensie invullen (DOC bijv.) en dan het programma kiezen zoals hierboven beschreven.
 
Hallo,

Heb je exel en powerpoint op je computer staan?

groetjes leon
 
Geplaatst door bultje21
extra -> opties -> en dan beveiliging -> 'Opslaan of openen...' uitvinken...


Heeft in dit geval geen zin. Het kan wel geopend worden maar er is geen programma voor!!
Ze zal inderdaad geen Office pakket op de PC hebben....
 
Het bestand .pps kan wel geopend worden als je de powerpointvieuwer gaat downloaden bij microsoft. Is gratis te downloaden.
 
ik heb powerpoint vieuwer gedownload maar kan de ebstanden nog steeds niet openen :confused:
 
Legaal? In de winkel;)
Illegaal? Mag ik niet vertellen. Maar mischien heeft een buurman,vriend of vriendin nog wel een Office CD Rom liggen!
Kijk eens onder "start"en dan "programma's" of daar iets staat van Word, Excel of Powerpoint!!
 
kijk eens bij start (-> instellingen) -> configuratiescherm -> software en kijk eens in de lijst of daar Microsoft Office tussen staat.
 
hmm, wacht even, de bestanden met .xls lukt nu wel.. alleen de bestanden met .pps nog...
help!!!:(
 
Dan heb je in ieder geval Excel erop staan. Maar als je geen powerpoint hebt lukt het met die .pps niet.
Gek dat die viewer het niet doet! Na het downloaden wel geïnstaleerd toch??
 
Geplaatst door hc_vinnie
*knip* de extensies goed moeten koppelen via configuratiescherm -> mapopties -> bestandstypen en zoek dan PPS op klik op wijzigen en verwijs ze naar C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\POWERPNT.exe

staat PPS niet in de lijst maak 'm dan aan d.m.v. de knop "Nieuw" -> extensie invullen (PPS dus) en dan het programma kiezen zoals hierboven beschreven.
w0lla

[edit] heb je de PC al gereset, misschien dat de viewer dan wel werkt (register bijwerken etc.) [/edit]
 
Betwijfel of het daar aan ligt maar je weet zeker dat je de download goed hebt geïnstaleerd? Je kan eventueel opnieuw opstarten ja!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan