Kan geen cdtjes afspelen op computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saladin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Hi,

Ik heb pas Win 2000 Pro geinstalleerd en sinds dien kan ik geen audio cdtjes meer in mijn brander en dvd speler afspelen. De muziekbestanden worden wel opgestart, maar er komt geen geluid uit. het geluid doet het verder altijd wel goed.

Ik heb alle kabeltjes gechecked en die zitten er allemaal goed in..enig idee hoe ik dit kan repareren?

Alvast bedankt!

Er is dus niets veranderd aan de bekabeling en voor windows 2000 deed het het wel?

Als je rechtsonder in beeld nou eens op de luidspreker dubbelklikt. Staat het geluid bij "CD Audio" dan niet op Dempen (Mute) of staat de schuif helemaal omlaag?

heb je wel zo n audio kabeltje van je DVD rom of brander naar geluidskaart lopen ?

De volume instellingen voor de CD staan helemaal open.

Van zowel de brander en dvd speler gaat er alleen een voeding en de brede (ide?) kabel naar het moederbord.

Ik denk dat het dus aan het ontbreken van een audiokabeltje ligt. Ik zal zo'n kabeltje gaan halen en uitproberen.

Hartelijk bedankt allemaal!

Geplaatst door Saladin
De volume instellingen voor de CD staan helemaal open.

Van zowel de brander en dvd speler gaat er alleen een voeding en de brede (ide?) kabel naar het moederbord.

Ik denk dat het dus aan het ontbreken van een audiokabeltje ligt. Ik zal zo'n kabeltje gaan halen en uitproberen.

Hartelijk bedankt allemaal!

Als dat zo was dan zou die het daarvoor toch ook niet hebben kunnen doen. Dat kabeltje is er alleen voor als je audio cd's zonder tussenkomst van je geluidskaart wilt afspellen.

Je moet eens kijken bij de eigenschappen van de geluidskaart. Ik denk dat daar een probleem zit (misschien nieuwe driver nodig?)

Waarschijnlijk heeft hij het daarvoor ook nooit gedaan, mijn vader (wiens computer het is) wist het ook niet meer zeker. Toch gek dat er in een nieuwe complete computer zo'n kabeltje mist.

Maar goed voor 50 cent zo'n kabeltje gekocht en probleem opgelost!

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan