kan geen driver vinden voor geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

dstollie

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik had een oude computer met windows 98 erop, daarom heb ik er windows xp op gezet maar ik ben vergeten welke drivers er op geinstalleerd stonden. Nu heb ik everest gedownload en geinstalleerd maar bij multimedia was niks te vinden.
Toen dacht ik dat het miss bij moederboard staat.
Dus: moederboard > chipset > norhtbridge en daar stond intel82443bx hier heb ik nog op google voor gezocht maar ik kon niks vinden.

Kan iemand mij helpen op dit moment sta ik radeloos

Dennis

Als je Apparaatbeheer opent: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
dan kun je dubbelklikken op het geluidsapparaat (zal met een geel uitroepteken zijn gemarkeerd) en dan o.b.v. het tabblad Details
achterhalen welke geluidskaart het betreft (VEN_XXXX, DEV_XXXX en evt. SUBSYS_XXXX aanduiding).

Google naar die identificatie, of kijk op deze site of deze site wat voor apparaat het is, en zoek daarna bij de maker (of op google etc.) naar XP drivers.

Succes,

Tijs.

hey bedankt voor het reageren maar
ik krijg geen ven oftwel vendor en bij mij staan er 4 vraagtekens voor audio dit staat bij de details van een van de 4

apparaatinstallatie-id

ISAPNP\ALS0120_DEV0001\FFFFFFFF

Ik hoop dat ik je me met deze informatie verder kan helpen.'

Dennis

IK weet niet of het werkt. Maar installeer eens DriverGenius. Kijken of hij de Hardware dus het geluid bij jou kan indentificeren

driver genius geeft aan dat alles up to date is of er is zijn geen drivers ervoor dus aan driver genius heb ik niks

Dstollie

Selecteer eens Hardware ID's ipv apparaatinstantie-id. Staat er dan wél een (of meerdere) VEN_xxxx, DEV_xxxx en (evt.) een SUBSYS_xxxx aanduiding(en) genoemd? Indien ja, ga daar dan mee aan de slag met mijn instructie uit de vorige posting voor wat betreft de identificatie en je zoektocht naar drivers.

PS: Ik denk dat ik een driver voor je gevonden heb: hier (alternatieve locaties: hier en hier)
Op die gedownloade driver dubbelklikken om het uit te pakken naar een map, en dan via Apparaatbeheer -> Dubbelklikken op je geluidskaart -> kiezen voor Stuurprogramma installeren (danwel Stuurprogramma bijwerken, welke keuze er maar staat) -> Aangeven dat je niet op Internet wilt zoeken -> "Ik wil zelf kiezen (Geavanceerd)" aangeven -> Aanvinken: Ook op deze lokatie zoeken: en via het knopje Bladeren ernaast de map aangeven waar je de driver hebt uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Ja ik kom weer even terug.
Want het is me nog steeds niet gelukt
bij zowel hardware als intallatie id staat niks met subsys,dev of ven.
En de alternatieve links deden ook niet geen van 3. Kan iemand mij please verder helpen.

Dennis

Laatst bewerkt:
Jammer, de FTP-wachtwoorden die in de links stonden zijn maar beperkt bruikbaar.

Doe het anders: Ga naar deze webpagina, en klik op Go rechts naast:
Windows 2000/XP A1.10 2000/3/13 42k

Hopelijk lukt het je dan wel om het bestand te downloaden.
Met het gedownloade bestand verder de instructies uit mijn vorige link gebruiken:
Op die gedownloade driver dubbelklikken om het uit te pakken naar een map, en dan via Apparaatbeheer -> Dubbelklikken op je geluidskaart -> kiezen voor Stuurprogramma installeren (danwel Stuurprogramma bijwerken, welke keuze er maar staat) -> Aangeven dat je niet op Internet wilt zoeken -> "Ik wil zelf kiezen (Geavanceerd)" aangeven -> Aanvinken: Ook op deze lokatie zoeken: en via het knopje Bladeren ernaast de map aangeven waar je de driver hebt uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan