kan geen dvd meer lezen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

joenuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Pas geleden, heb ik een nieuwe cdrw in me pc gezet, maar sinds ik dat gedaan heb kan me dvd speler geen dvd´s meer lezen, maar wel nog gewoon normale cd.
Beide schijven worden wel gewoon herkend en doen het verder ook.
Ik heb gekeken naar het master/slave verhaal, toen de allebei de originele schijven erin zaten, stonden die puntjes niet op master of slave maar op de 3e (cs??)
Toen ik de nieuwe erin had gedaan (cdrw), deze stond op master herkende hij me dvd speler niet, dus deze had ik terug gezet naar slave, en sindsdien herkende hij de cdrw ook.
Maar gisteravond wou ik dus voor het eerst een dvdtje in me dvd speler doen (dus dit gewoon de originele) maar hij las die dvd niet, nu heb ik de dvd speler naar master gezet maar nog kan hij geen dvds lezen, maar wel alleen nog steeds cds..
hoe kan dit??

alvast bedankt:)

Gaat het hier om gebrande dvd's en/ of om originele dvd's.

Beide...

En heb daarnet ook alles weer naar t origineel gebracht..dus de oude cdrw erin gedaan enzo en die beide dingetjes achterin weer terug gezet op waar ze stonden (CS) maar nu doet hij het nog steeds niet terwijl ik verder helemaal niks heb aangepast

Master of slave heeft er niets mee te maken. Ik zou gewoon even een firmware update doen. Ik denk namelijk dat het niets te maken heeft met het plaatsen van die andere lezer.

Geplaatst door KaY.NL
Master of slave heeft er niets mee te maken. Ik zou gewoon even een firmware update doen. Ik denk namelijk dat het niets te maken heeft met het plaatsen van die andere lezer.

Nou ik heb m zover gekregen dat hij nu wel originele dvd kan afspelen! had m eventjes schoongemaakt, maar nu komt natuurlijk de grote vraag, hoe kan het dat hij gekopieerde dvds niet meer kan lezen, terwijl hij paar daagies terug het nog gewoon wel deed(zijn precies dezelfde dvds):confused:
Hoop dat je hier een antwoord op hebt

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem gehad. Waarschijnlijk worden na een bepaalde installatie wat minimale instellingen veranderd. Ik heb toen mijn firmware geupdate, en toen werkte alles weer.
Hoe je de firmware moet updaten staat op de site van dvd merk.

Geplaatst door KaY.NL
Ik heb zelf precies hetzelfde probleem gehad. Waarschijnlijk worden na een bepaalde installatie wat minimale instellingen veranderd. Ik heb toen mijn firmware geupdate, en toen werkte alles weer.
Hoe je de firmware moet updaten staat op de site van dvd merk.

top , dit werkte perfect..bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan