Kan geen dvd + r niet branden wel op dvd +rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Berichten
431
Hallo allemaal,

ik heb een intressant probleempje met mij dvd brander of software,

het volgend ik wil een dvd film een gekopieerde nog een kopieeren met nero6.1 expres ik na de film wel op een dvd +rw branden maar niet op een gewone dvd +r hoe kan dat??

en nog een vraagje ik heb de film bekeken op mijn dvd speler die ik dus op dvd rmw + heb gebrand maar daar haperd hij soms is dat normaal
 
Dat hij hapert is niet normaal, als het goed is. Maar ik heb zelf niet zo'n goede band met nero, omdat ik die ook had maar ik had er voordurend problemen mee, nu heb ik DVD shrink waarmee, DVD's kopieren perfect gaat(ook gekopierde dvd's kopierd hij).
 
dvd schrink heb ik ook op mijn pc staan maar met nero vind ik het raar dat hij wel normaal op dvd rw brand maar op een gewoone dvd r dan ga het fout na 80 procent
 
Shrink is echter geen brandprogramma.
Shrink gebruikt NERO om te branden.
Je zou de bron dvd moeten bekijken (bronkopie dus), als deze wel zonder haperingen te bekijken is, moet er wat fout gegaan zijn.
Het zou ook kunnen dat jou brander met dat type DVD+r problemen heeft, of de bron DVD is te groot om op je eigen DVD te zetten, vandaar dat met Shrink dit wel gaat, want deze verkleint het bestand naar een DVD+r formaat (4.7 gb).

Succes,
 
bij de dvd die ik wil kopieren haperd hij niet.

maar ik kan wel op een dvd rw + branden dan moet het toch ook gaan op een gewonen dvd r + lijkt mij dan
 
Wat ik al aangaf kan het ook aan het type dvd+r liggen, probeer eens een ander merk.
Of ging het in het verleden wel op deze. Je zou ook een driver update van je brander kunnen doen (vaak kan deze dan wel met meer dvd merken overweg).
Nog iets waar je op moet letten, dvd-rw worden vaak langzamer gebrand dan de +r, het kan zijn dat bij gegevens overdracht teveel van het geheugen gevraagd wordt, dus probeer het eens op een lagere snelheid en doe tijdens het branden even niets met de pc.

Succes,
 
het is pas de eerste keer dat ik een dvd wil branden.
maar ik probeer eens andere merk uit en mij brander brand maar 4x sneller kan hij niet, en als ik brand gebruik ik nooit de pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan