Kan geen e-mail meer ontvangen op desk-top

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ganna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Sinds een paar dagen kan ik op de computer boven geen e-mail meer ontvangen.

Ik had (te)veel programma's open staan, dus de boel liep vast. Nou, dan is er uiteindelijk één oplossing (tenminste voor mij): uitzetten die computer.

Weer aangezet daarna, toen zei hij dat er wat beschadigd was en ging het herstellen. Volgens het ding goed gelukt. Fijn!

En sindsdien kan ik geen mail meer ontvangen. Wel verzenden. De instellingen staan allemaal goed.
Wat zegt het ding? Er mankeert iets in documents en settings.
Huh? Waar vind ik dat en wat ga ik daar dan doen? Ik ben al naar een herstelpunt gegaan, helpt niet.

Iemand een idee?

Je zou eens kunnen beginnen met het volgende te vermelden:
1. Welk besturingssysteem gebruik je op die computer
2. Je hebt nu gepost in E-mailprogramma's overig. Maar ik neem toch aan dat je gewoon Windows Mail (voor Vista), Outlook Express of Microsoft Outlook gebruikt.
Welk e-mail programma gebruik je?

Tijs.

Oh ja, Tijs, je hebt helemaal gelijk. Ben hier voor het eerst en moet nog even wennen.

Ik heb Windows XP en gebruik Incredimail.

Maar volgens mij ligt het niet aan Incredimail.

Een paar dingen die je kunt proberen:
1. Maak alle mail-instellingen opnieuw aan.
2. Het zou ook kunnen zijn dat je Inbox-bestand corrupt is geraakt. Zoek even uit hoe je dat kunt repareren of hoe je daarvoor een nieuwe kunt maken, waarbij je natuurlijk eerst de oude ergens veilig stelt.

Succes,

Tijs.

Het is eindelijk opgelost vorige week!

Een vriendin van mij keek eens even rond en kwam tot de ontdekking dat AVG mail scanner hem dwars zat. Toen we die uitschakelden kwam alle mail binnengerold.

Ik heb de AVG 7 verwijderd aangezien er nu een nummer 8 is, en die gedownload.

Nu loopt het weer goed.

Blijft natuurlijk de vraag waarom de mail opeens last kreeg van de AVG, terwijl die er al een tijd op zit.
Nou ja, misschien moet ik maaar niet alles willen weten; het werkt weer en daar gaat het om.
Bedankt voor het meedenken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan