kan geen e-mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
176
Goedenavond, Probleem ik als beheerder kan post versturen en ontvangen. De andere gebruikers kunnen alleen ontvangen en niet versturen. Kan dit te maken hebben dat Bij internet-opties-geavanceerd bij hun Java sun en Microsoft VM aangevinkt staan. Bij mij niet. Alleen het probleem is dat ik ze met geen mogelijkheid uitgevinkt . Grrag advies Groetjes Helga
 
Dat hoeft op zich niets met java of vm te maken te hebben. Kijk eens of de account instellingen in Outlook (?) wel goed staan en of ze hun goede gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken.

Ow en als dat het niet is zou ik graag willen weten welke foutmelding ze krijgen wanneer ze proberen te versturen. Dit kan een hoop duidelijk maken :).
 
Zonder foutmelding kan er niets opgelost worden (bijv. 550 relaying denied). Als je de foutmelding hier post kunnen we een hoop dingen uitsluiten.

Andere vraag: heb je een mailserver of komt de mail binnen via een provider (POP-boxen).
 
Hoi, Het duurde even voor ik de foutmelding kreeg hij verbreekt de verbinding hij verbinding heeft gemaakt???? Tijdens versturen veschijnt de volgende medeling: Er is een time-out opgetreden met de Server. Account pop-3 server. Pop3-5.worldonline.nl protocol Pop3. Poort 110. Beveilgd(SSL) nee. Foutnummer 0x800ccc19. Hopelijk weten jullie hier meer raad mee alvast bedankt Helga
 
Ah.. :)

Doe dit eens:

  1. Ga in Internet Explorer naar Extra --> Internet-Opties --> tabblad Geavanceerd
  2. Kijk onder "Beveiliging" of "SSL 2.0" en "SSL 3.0" aangevinkt staan. Zo niet vink deze dan aan.
  3. Herstart de pc
    [/list=1]

    Dit zou heel best eens de oplossing kunnen zijn :)
 
Geplaatst door hoedje8
Hoi, Het duurde even voor ik de foutmelding kreeg hij verbreekt de verbinding hij verbinding heeft gemaakt???? Tijdens versturen veschijnt de volgende medeling: Er is een time-out opgetreden met de Server. Account pop-3 server. Pop3-5.worldonline.nl protocol Pop3. Poort 110. Beveilgd(SSL) nee. Foutnummer 0x800ccc19. Hopelijk weten jullie hier meer raad mee alvast bedankt Helga
Bestaan de servers met de naam worldonline nog wel?? Het is inmiddels jaren tiscali. Kijk eens op de site van Tiscali welke nieuwe je eventueel moet hebben.
 
Die stonden al aangevinkt dat had ik al geconroleerd.En ja worldonline e-mail is gewoon behouden gebleven alleen de alias e-mails hebben tiscali. Weet iemand misschien ook waarom verbinding steeds verbroken word?? Helga
 
Ja, de mailservers van WorldOnline zijn nu Tiscali, je kunt de naam nog wel gebruiken, zoals je hieronder kunt zien:
Connected to Pop3-5.worldonline.nl.
Escape character is '^]'.
+OK Tiscali POP server (v.3.0.0) started

Dit betekend dat er met de mailserver niets mis is en dat het probleem binnen jouw netwerk moet worden gezocht.

Geplaatst door hoedje8
Hoi, Het duurde even voor ik de foutmelding kreeg hij verbreekt de verbinding hij verbinding heeft gemaakt???? Tijdens versturen veschijnt de volgende medeling: Er is een time-out opgetreden met de Server. Account pop-3 server. Pop3-5.worldonline.nl protocol Pop3. Poort 110. Beveilgd(SSL) nee. Foutnummer 0x800ccc19. Hopelijk weten jullie hier meer raad mee alvast bedankt Helga

Probeer je nou mail te verzenden of te ontvangen ??
Via die mailserver van Tiscali kun je namelijk niet verzenden (net gechecked), alleen mail ontvangen.

Als je dus daadwerkelijk mail probeert te verzenden via deze mailserver dan gaat dat inderdaad niet lukken, daarvoor moet je andere mailserver gebruiken (welke weet ik niet, maar je provider wel).
Het enige vreemde aan dit verhaal is dat je probeerd te verzenden dan via Poort 110 (en die is weer voor het ontvangen, verzenden is 25).

Ik zou contact opnemen met je provider, want hier klopt ff iets teveel niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan