kan geen email meer versturen naar hotmail en live adressen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Berichten
1.010
Hallo

Ik kan sinds kort geen email meer versturen naar hotmail en live adressen.
De email komt automatische terug.
met het volgende tekst er in

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: tekst
This is a multi-part message in MIME format. ------=_NextPart_000_000E_01C8B7AC.30CD7BD0 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable ------=_NextPart_
======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


(Mail ontvanger)
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<************> SIZE=3269:
host mx1.hotmail.com [65.54.244.136]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:
http://postmaster.live.com
 
Het staat er al waarom niet!!
A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address
Dus jouw pc is waarschijnlijk besmet en onderdeel van een ghost netwerk die spam verstuurt vanaf ondermeer jouw ip.
Maak je pc compleet schoon en vraag je internet profider daarna om een ander ip adress.
 
1. Welk e-mail programma gebruik je?
2. Gaat het om mail die via een server van een bedrijf wordt verstuurd of om mail die rechtstreeks vanaf je privé computer wordt verstuurd?
Indien bedrijfsserver: Hoe levert die zijn mail af? Rechtstreeks of via een 'smart-host' (zoals smtp.bbeyond.nl, smtp.xs4all.nl etc.)
Indien vanaf thuis: Welke SMTP-server heb je ingesteld bij je e-mail account? En bij welke provider zit je?

We horen het wel.

Tijs.
 
Het staat er al waarom niet!!
A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address
Dus jouw pc is waarschijnlijk besmet en onderdeel van een ghost netwerk die spam verstuurt vanaf ondermeer jouw ip.
Maak je pc compleet schoon en vraag je internet profider daarna om een ander ip adress.

Hoe maak ik men computer dan helemaal schoon.
 
1. Welk e-mail programma gebruik je?
2. Gaat het om mail die via een server van een bedrijf wordt verstuurd of om mail die rechtstreeks vanaf je privé computer wordt verstuurd?
Indien bedrijfsserver: Hoe levert die zijn mail af? Rechtstreeks of via een 'smart-host' (zoals smtp.bbeyond.nl, smtp.xs4all.nl etc.)
Indien vanaf thuis: Welke SMTP-server heb je ingesteld bij je e-mail account? En bij welke provider zit je?

We horen het wel.

Tijs.

1 ik gebruik Outlook express.
2 ik verstuur de emails gewoon via mijn eigen computer thuis.
deze smtp gegevens heb ik ingevuld server52.hosting2go.nl
zit bij Ziggo
 
Neem contact op met hosting2go.nl, want blijkbaar staan 1 of meer uitgaande mailservers van hen op een spam-lijst.

Tijs.
 
Hallo,

Ik heb sinds vandaag hetzelfde.
Zou het te maken hebben met de omzetting @home --> Ziggo?

Boekel

edit:
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1291981

Misschien hebben ze bij de omzetting een fout gemaakt, dan kan best. Linksom of rechtsom: Het is niet je eigen probleem, maar het probleem van je mailprovider. Vandaar dat ik gezegd heb dat de beheerder van de SMTP-server waar je de mail naar upload het probleem moet aanpakken.
Boekel moet hetzelfde doen als de topic-starter: De beheerder van de SMTP-server erop aanspreken het probleem aan te pakken.

Succes,

Tijs.
 
IP adressen geblokkeerd

Inderdaad worden (sinds de fusie vorige week) alle IP adressen van Home en Ziggo geblokkeerd door Microsoft Hotmail. Overigens hebben allerlei providers daar last van bij tijd en wijle. Blijkbaar plaatst Microsoft simpelweg duizenden klanten van Home/Ziggo op de blacklist omdat er ergens in die groep één of meerdere spammers lijken te zitten. Het is werkelijk van de zotte. Tijd om maar eens op te houden met Hotmail. Tenslotte kan iedereen via webmail zijn/haar mail overal ter wereld lezen zonder nog langer van deze Microsoft "dienst" gebruik te maken..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan