Kan geen email meer verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuffar Rex

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2004
Ik kan sinds een paar dagen geen email meer verwijderen of verplaatsen vanuit de inbox. Ik draai Windows XP Home en ontvang mail via Outlook Express 6. Ik heb geen verdachte mail geopend ofzo of dingen zitten veranderen. Wie heeft de oplossing?

Ga met zoeken naar *.dbx.
Verwijder de mailbox de niet goed werkt.
Start OE op. Er is nu een nieuwe map aangemaakt. (b.v. Ingekomen items.dbx.)

Succes

Geplaatst door Elisa
Ga met zoeken naar *.dbx.
Verwijder de mailbox de niet goed werkt.
Start OE op. Er is nu een nieuwe map aangemaakt. (b.v. Ingekomen items.dbx.)

Succes

Met de zoekfunctie kan ik onder *.dbx. niets vinden. Onder *dbx. (dus zonder die eerste punt) krijg ik ongeveer 30.000 items waaronder een snelkoppeling naar OE maar geen mailbox.

Het is *.dbx

Die punt om de zin af te sluiten stond er nu misleidend.

Je werkt toch wel met Outlook Express?
Ik kan je geen directory opgeven want ik sla ze elders op maar je moet tocht echt naar

*.dbx

zoeken.
Zoals het er hieronder uitziet.
attachment.php

Bij jou kan er een andere directory staan.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Je werkt toch wel met Outlook Express?
Ik kan je geen directory opgeven want ik sla ze elders op maar je moet tocht echt naar

*.dbx

zoeken.
Zoals het er hieronder uitziet.
attachment.php

Bij jou kan er een andere directory staan.

Ik werk inderdaad met Outlook Express maar ik heb geen succes met het vinden van *.dbx. Iemand anders nog een ideetje?

Dit bestaat gewoon niet, iets moet er verkeerd gaan.
Het heeft dan ook geen zin om nog om andere ideeen te vragen. DIT is de manier en als het hiermee niet lukt zul je OE moeten uninstallen.

Ga naar:
Start/zoeken/alle bestanden en mappen
Postvak In.dbx

Of met andere woorden *.dbx (alles waar .dbx achter staat) Iets doe je verkeerd of je hebt Outlook. Kijk daarom toch nog maar voor de zekerheid naar *.pst

Laatst bewerkt:
Kuffar Rex, heb jij misschien in de verkenner, onder
Extra/ Mapopties/Weergave een stip staan voor 'beveiligde besturingsysteembestanden verbergen'.

Ik heb ze n.l. niet verborgen. Dat kan het verschil zijn tussen jou en mij. Nu zul je ze wel vinden.

Ook de vorige tip leverde mij niks op maar het probleem heeft zich op de één of andere manier, in etappes, vanzelf opgelost. Ik had vanavond eerst moeite om nieuwe mail te ontvangen. Ik kreeg na elke binnengekomen mail een melding dat er een fout was opgetreden. De mail van vandaag kon ik toen het eindelijk binnen was wel verwijderen en een paar minuten later ook de mail van de vorige dagen dat nog in de inbox stond. Vreemd. Je zou toch gaan denken dat er iets van buitenaf aan het werk is mijn PC. Ik heb gisteren nog een volledige virusscan gedaan en gecontroleerd op spyware met AdAware en Spybots en er was niets mis. In elk geval, bedankt voor de tips en de tijd die je erin hebt gestopt. :thumb:

Gelukkig voor jou! Het is vervelend als je niet bij je post kunt.
Kijk toch nog eens goed hoe die stipjes staan zoals ik hierboven schreef. Iets wat verborgen is zul je van z'n levensdagen niet vinden.
Al zou je maar een kopie willen maken van al je post voordat je gaat formatteren.
Toch wel handig dan.

groetjes!

Ik had inderdaad het vinkje verwijderd bij 'beveiligde besturingsysteembestanden verbergen' en ben toen gaan zoeken maar dus zonder resultaat. Mocht m'n emailprogramma weer kuren krijgen dan formatteer ik de hele boel, zoveel moeite is dat ook weer niet.

Dan kun je altijd nog alleen Outlook Express verwijderen.

groetjes

OE werkt samen met IE. Mogelijk is OE beschadigd.
Je zou ook IE 6 opnieuw er overheen kunnen zetten zodat OE gaat herstellen.
Elisa geeft gelijk. Kijk goed in dat lijst van mapopties. Als het goed is staat 2x iets over verborgen of bekende bestanden weergeven.
Je DBX bestanden staan in het mapje Application Data.

groetjes
Bugs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan