Kan geen email meer verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

schalvas

Verenigingslid
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
77
In Outlook kan ik geen email meer verzenden. De melding is: Interface is niet geregistreerd. Deze melding komt vanuit Word. Tenminste het venster wat de melding geeft heeft in de balk Word staan. Dat is de email editor. Ik kan wel ontvangen, doorsturen en als ik mijn Accountinstelling test onder menu Extra- emailaccounts loopt ook alles perfect. Iemand een idee wat dit kan zijn.
Ik heb al een keer het MS Office XP pakket de installatie laten controleren en laten repareren maar dit leverde niets op.
 
Welke Windows?

Kopieer en plak in start\uitvoeren:

regsvr32 regsvr32 %windir%\SYSTEM32\OLE32.DLL [enter]

Daarna:

regsvr32 %windir%\system32\MSRDO20.DLL [enter]

Heb je alle service packs en laatste updates van Office?

Groetjes,
Bennie
 
Hoi Bennie,

Ik stuur onder windows ME
Ik heb MS Office SP 1 geinstalleerd en 2 nog niet want ik dacht dat het daar niet mee te maken kone hebben.

Jouw twee opdrachten konden niet worden uitgevoerd.
Melding bij de eerste opdracht: load library ("reg32svr32) failed
Twwede opdracht: load library C:\\windows\system32\msrd020.dll failed
 
:eek: Ik zie dat ik een fout heb gemaakt. Probeer:

regsvr32 C:\Windows\SYSTEM32\OLE32.DLL [enter]

regsvr32 C:\Windows\system32\MSRDO20.DLL [enter].


Groetjes,
Bennie
 
Ook die opdrachten werken niet Bennie.
Foutcodes: load library(C:\\windows\system32\ole32.dll)failed
Get last error returns 0x00000485
Tweede opdracht geeft foutmelding: load library C:\\windows\system32\msrd020.dll) failed
Ook hier: Get last error returns 0x00000485

Snap jij het nog Bennie??
 
Staan die twee bestanden überhaupt wel op de schijf bij jou? Kan je ze opsporen met de verkenner? Zo ja, komt de opgegeven padnaam wel overeen? Mogelijk is het "system" i.p.v. "system32". Check. Ik heb Win ME helaas niet bij de hand ...

Groetjes,
Bennie
 
Ja, bij mij staan ze in een ander dir: system ipv system 32.
Nu kan ik ze ook uitvoeren maar het is nog geen oplossing voor het probleem. Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.
 
Kan je updaten met de laatste Office-SP en eventuele andere updates?

Als dat ook geen soelaas biedt, vrees ik dat er sprake is van corrupte Windowsbestanden. Maar welke?:8-0:

Groetjes,
Bennie
 
Ja, ik heb inmiddels ook SP 2 geupdated en dat is allemaal correct uitgevoerd. Geen foutmeldingen.
Het heeft volgens mij iets te maken met de koppeling emailprogramma Outllook en de email-editor Word.
 
Met die koppeling heeft het zeker te maken. Als je Word als editor uitschakelt in Outlook, gaat het waarschijnlijk wel goed.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan