kan geen email verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

schalvas

Verenigingslid
Lid geworden
20 nov 2001
Ik kan geen email meer verzenden omdat ik op een zg. blacklist sta. Antivirus programma geeft geen virussen aan. Hitmanpro geeft aan een rootkit gevonden te hebben. Bestand heet xexpftf.sys. Staat in de map Windows/system32/drivers. . Zou dit de veroorzaker kunnen zijn? Ik krijg het niet verwijdert. Melding is dan: kan geen gegevens van het bronbestand lezen of op de bronschijf lezen.Met Hitmanpro lukt het ook niet. Ook niet met unlocker. Niet in de veilige modus. Niet via dos commando's en ik kan ook de naam niet wijzigen. Iemand een oplossing voor dit vervelend probleem?

Welke rootkit heeft hitman pro gevonden?
Je kunt altijd nog van cd/dvd booten en dan het bestand wegmikken.

Je kunt van een cd booten waar je een virutele windows omgeving krijgt. Ultimate boot cd for windows. Link

Of je hangt de harde schijf aan een andere pc en verwijderd dan het bestand.

Nire: rootkit heet xexpftf.sys.
Sandertjer: Die ga ik downloaden maar met welk programmaatje/bestand moet ik dan booten?

het gevonden bestand heet xexpftf.sys
HitmanPro geeft niet aan wat de naam is van de rootkit?

Nee nire, hitmanpro geeft het bestand aan wat ik aangaf en noemt het een rootkit!

Sandertjer, Ultimate boot Cd is niet geschikt voor Vista geeft de website aan. Heb je nog een andere mogelijkheid te booten van dvd. Harde schijf in andere pc plaatsen is voor mij moeilijk omdat het een laptop betreft.

Sandertjer, Ultimate boot Cd is niet geschikt voor Vista geeft de website aan. Heb je nog een andere mogelijkheid te booten van dvd. Harde schijf in andere pc plaatsen is voor mij moeilijk omdat het een laptop betreft.

Als je een laptop hebt met een S-ata schijf erin kun je deze heel makkelijk in een andere pc aansluiten, als je ide hebt dan word het lastig.

Je kunt nog proberen te booten vanaf een ubuntu cd, volgens mij kun je dan ook op je harde schijf van windows komen en door de mappen bladeren. Link

Misschien heeft iemand anders nog ideeen?

Sandertjer, heb je enig idee hoe ik in ubuntu dan op de command line kom. Ik krijg een menu waarin ik kan installeren. Als ik op esc druk kom ik in een zwart scherm met de vermelding "boot". Hier kan ik niet op de C schijf komen

Als het goed is moet je gewoon in een de ubuntu omgeving komen, van hieruit kun je op het bureaublad installeren wat dus niet nodig is maar kun je ook via het menu bovenaan op je harde schijf komen.

Het is gelukt! bestandje is verwijderd. Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk de oorzaak van mijn blokkering van de email is geweest. Heb zojuist delisting aangevraagd bij Spamcop en CBL. IN IEDER GEVAL ALLEMAAL HARTELIJK DANK.
Trouwens dat Ubuntu ziet er goed uit. Welkome vervanging van Vista???

Het is gelukt! bestandje is verwijderd. Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk de oorzaak van mijn blokkering van de email is geweest. Heb zojuist delisting aangevraagd bij Spamcop en CBL. IN IEDER GEVAL ALLEMAAL HARTELIJK DANK.
Trouwens dat Ubuntu ziet er goed uit. Welkome vervanging van Vista???

Fijn dat het gelukt is, of ubuntu beter is dan vista/win 7 dat kan een grote discussie worden. persoonlijk vind ik ubuntu niet handig omdat ik ook games speel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan