Kan geen foto's opslaan in Firefox met Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxhusky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Sinds vorige week heb ik een nieuwe PC met daarop Vista Premium 64 bits. Voorheen had ik een PC met Windows XP. Alles werkt prima op de nieuwe PC, maar...er is één probleem: Ik kan geen foto's op een website meer opslaan naar mijn eigen computer. Het gaat om Firefox 3.5.1. Onder XP werkte dit nog wel, maar met de nieuwe computer lukt het opeens niet meer.

Als ik op een willekeurige foto op een website gaan staan en dan met de muis rechts klik, kies ik "Afbeelding opslaan als". Dan gebeurt er helemaal niets...

Vreemd is dat het echter wel werkt bij Internet Explorer 7. Ik weet dus niet of het een Vista probleem is of een Firefox probleem. Firefox is wel mijn favoriete browser, dus wil ik graag blijven gebruiken.

Herkent iemand dit probleem? Hoe kan ik dit oplossen?

Ikzelf gebruik ook firefox 3.5.1 en ben er zeer tevreden over, dat even terzijde...

Echter heb ik geen probleem met het opslaan van afbeeldingen.
Mag ik vragen welke webpagina het betreft zodat ik het zelf ook eens kan uittesten & of je add-ons gebruikt in firefox?

Mag ik vragen welke webpagina het betreft zodat ik het zelf ook eens kan uittesten & of je add-ons gebruikt in firefox?

Bedankt voor je reactie.

Het betreft ALLE webpagina's in Firefox, dus niet specifiek bij een bepaalde pagina. Ja, ik gebruik wel een paar add-ons, o.a. Noscript, Woordenboek Nederlands en FireFTP. Maar daar kan het niet aan liggen, want ik heb deze allemaal al eens uitgeschakeld en daarmee werd het probleem niet opgelost...

Maak eens een mapje aan of niet, hoef niet echt, verklein je browser een klein beetje zodat je je bureaublad kan zien...
sleep de afbeelding dan gewoon eens vanuit firefox naar het mapje of op het bureaublad

Het probleem is inmiddels min of meer opgelost. Een vriend adviseerde om 'gebruikersaccountbeheer' in Vista uit te schakelen. En dat werkte! Nu kan ik dus wél opeens weer foto's opslaan binnen Firefox. :thumb:

Echter, Vista is blijkbaar niet zo blij dat ik dit beheer heb uitgeschakeld. Onderin mijn taakbalk zie ik rechts een rood waarschuwingsschild. Als ik daar op klik krijg ik het beveiligingscentrum van Vista te zien. Maar goed, ik zal me daar verder niet aan storen...

Oh, ik veronderstel altijd dat iedereen dat irritante gebruikersaccountbeheer uitschakeld :o:p

Goed dat dat dan opgelost is :thumb:

Dat rode schildje kan je inderdaad niets van aantrekken of je kan in je beveiligingscenter op de linkerbalk ergens vanonder op een linkje klikken en dat dan gaan aanpassen(sorry dat ik niet duidelijker kan zijn, maar ik gebruik nu al win7 en die is ook in het engels)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan