Kan geen games installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

VitaminX

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Hallo ^_^

Ik heb laatst Viva Pinata & Bioshock voor de pc mogen ontvangen.
Maar telkens als ik deze installeer krijg ik de volgende error;

''Viva Pinata for Windows werkt niet meer''

en ik kan het afsluiten, of online hulp zoeken xD

Specs;

Quadcore; 2.40 Ghz, 2046 gig Ram, 32-bits.Geforce 8500 GT

Thanks in advance ^_^

Laatst bewerkt:
Welke videokaart heb je en met welk besturingssysteem draai je?

Bioshock doet het ook niet? Welke foutmelding?

Alles onderdelen uit alle mappen verwijderd voor je opnieuw geinstalleerd hebt?

Laatste videokaart drivers geinstalleerd?

Had de videokaart net gepost voor je antwoord XD

Oh, sorry, tis Vista (ofcourse) :P

en hoe bedoel je dit? o.o

en yeah, card is up2date

In je bericht zei je dat je Viva al opnieuw had geinstelleerd, maar de foutmelding lijkt te zeggend at er iets is beschadigd.

Soms als je via software een spel verwijderd blijven er nog bestanden achter. Dat kan soms met een herinstalatie een probleem geven.

Maar bioshock doet het ook niet?

Ik heb opnieuw ff drivers gedownt, en ik heb het idd alles clean verwijdert, dus niet via software, maar, heb het nog steeds, zelfde bij Viva Pinata zoals bij Bioshock ;_;

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet.

Heb je al geprobeerd het spel te draaien op 1 van de 4 cores? Misschien dat daar het probleem ligt?

1 van de 4 cores..nou eh..rustig aan 1 stapje terug xD

1 van de 4 cores? XD

Je kunt nog proberen het als administrator uit te voeren (Vista en rechten...:(). Aangezien het bij beide spellen is ligt het niet aan de games.
Doe de CD erin, start de installatie niet. Ga naar je drive in verkenner en rechtermuisklik > verkennen. Zoek naar game.exe, of install.exe, of launcher.exe of iets van die strekking, en doe rechtermuisklik > als administrator uitvoeren.
Het is onwaarschijnlijk dat het hieraan ligt, maar het is te proberen.
Ook kun je bij eigenschappen van de game.exe (of hoe die mag heten) kijken onder Compabiliteit en Windows XP SP2 aanklikken. Dan OK en op de game.exe klikken. Valt te proberen...

Kan ook idd, maar beide spellen worden wel ondersteund door vista.

Dan zouden de games helemaal geen problemen mogen geven. Als dit alles niet werkt weet ik geen oplossing.

idem

Ik heb echt exact hetzelfde probleem...
Originele Vista en originele Viva Pinata, maar na een paar minuten klapt het spel in elkaar en gebeurt er weinig meer.

Heb net een nieuwe grafische kaart; NVIDIA 8400GS; dus daar zou het niet aan moeten liggen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan