kan geen geheugen krijgen voor mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
hallo,

ik heb het volgende moederbord, een asus P5V-VM DH . Er zit 512 mb ddr2 cosair geheugen in.

ik wil dit uitbreiden naar 2 gb door 1 of 2 stripjes, maar...

"2 x 240-pin DIMM sockets support max. 4GB DDR2 533/400 non-ECC unbuffered memory"

Ik kan in de computerwinkels hier geen 400 of 533 mhz geheugen krijgen, alleen maar 667 en 800. Volgens de verkoper van een winkel kan dat er wel in, maar ik lees hier dat het niet kan.

Hoe zit dit nu en waar zou ik wel 533 mhz geheugen kunnen kopen?
 
Misschien lees je het té letterlijk. Het gaat namelijk om het woord 240 pinns. Als het geheugen 240 pinns is, past het. Althans, dan past het op het moederbord. Het nieuwe geheugen zal wellicht niet op de hogere snelheid draaien omdat het Asusbord geen hogere snelheden toestaat (zoals uit je starbericht valt op te maken) Daarmee is nog niet gezegd dat het bios van jouw pc het gaat oppikken. Asus moederborden hebben de vervelende eigenschap nogal geheugen éénkennig te zijn.
 
Laatst bewerkt:
dank voor jullie snelle antwoorden. Ik was net in een andere winkel en die bevestigd dat Asus erg eenkening is en ik het beste 533 erin kan stoppen, maar dat hij die niet heeft. En 667 proberen en terug brengen als het niet werkt doet hij niet aan. Dus toch maar via internet bestellen.
 
Als je via internet niet aantrekkelijk vind: In je profiel staat Zaanstad... Dynabyte heeft een filiaal in Zaandam, aan de Gedempte Gracht 2e. En ze hebben morgen (zondag 28 september) koopzondag van 12:00 tot 17:00..:D
Natuurlijk slim om van te voren even te bellen of ze de geheugenstrips op voorraad hebben...
 
Als je via internet niet aantrekkelijk vind: In je profiel staat Zaanstad... Dynabyte heeft een filiaal in Zaandam, aan de Gedempte Gracht 2e. En ze hebben morgen (zondag 28 september) koopzondag van 12:00 tot 17:00..:D
Natuurlijk slim om van te voren even te bellen of ze de geheugenstrips op voorraad hebben...

Dank voor het meedenken. Dynabyte had ze niet. Ik heb een 2gb strookje besteld bij een andere winkel, scheelt mij 9,50 verzendkosten :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan