Kan geen geluid meer afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pixie66

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2002
Berichten
45
k heb een probleem met het afspelen van geluid op de pc. Als ik de pc opstart, wordt er bij audiapparatuur aangegeven dat de drivers zijn geïnstalleerd. Als ik echter een geluidsbestand wil afspelen, krijg ik een foutmelding ongeachte de mediaplayer waarmee ik het probeer.

Als ik vervolgens opnieuw kijk naar de audio-instellingen wordt er vermeld dat er geen drivers en audio-apparatuur is geïnstalleerd. Na herstart van de pc staan alle instellingen weer normaal, maar herhaalt bovenstaand gebeuren zich.

Ik heb al de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Ik maak gebruik van XP SP2.
 
Mmmmm. Je zou "even" kunnen proberen om de drivers EN de geluidskaart(in apparaatbeheer)te verwijderen.
PC rebooten.
Dan wordt de geluidkskaart weer als hardware herkent, drivers opnieuw installeren en weer rebooten.

Overigens is het niet de bedoeling dat je dubbelpost, hier op helpmij.nl.
Wordt een beetje verwarrend anders.
 
Laatst bewerkt:
Zal het proberen.

Wat betreft de dubbelpost: dit probleem leek me in beide categorieën thuis te horen, maar ik zal het onthouden :thumb:
 
Vreemd.... zou mijn geluidskaart niet in apparaatbeheer moeten staan onder 'multimedia-apparaten' of iets dergelijks?

Ik kom deze categorie niet tegen en vind alleen de categorie 'Besturing voor geluid, video en spelletjes', maar daar tref ik de geluidskaart niet aan.

Edit: ik zie SigmaTel C-Major Audio staan, zou die het zijn?
 
Laatst bewerkt:
Zal het proberen.

Wat betreft de dubbelpost: dit probleem leek me in beide categorieën thuis te horen, maar ik zal het onthouden :thumb:

Dan nog is het niet toegestaan.
Maar daar zal de Moderator nog wel over uitwijden.
 
Helaas, dat helpt dus niet. Na herinstallatie meldt de geluidskaart (via apparaatbeheer -> Besturing voor geluid, video en spelletjes) dat alles correct werkt. Als ik een audiobestand wil afspelen, lukt dat niet.

Als ik kijk in Configuratiescherm -> Geluiden en audiopparaten wordt daar onder Audio en Volume gemeld dat er geen audioapparatenn zijn geïnstalleerd.
 
Uit Everest maak ik op dat ik een Sis 7012 Geluidskaart heb. Als ik de bijbehorende driver probeer te downloaden van de site krijg ik de volgende foutmelding: 536870397 Fail to install audio driver for Windows XP.

Na wat googelen merk ik dat meer mensen dit probleem hebben. Het lukt me alleen niet om de oplossing te vinden.
 
Uit Everest maak ik op dat ik een Sis 7012 Geluidskaart heb. Als ik de bijbehorende driver probeer te downloaden van de site krijg ik de volgende foutmelding: 536870397 Fail to install audio driver for Windows XP.

Na wat googelen merk ik dat meer mensen dit probleem hebben. Het lukt me alleen niet om de oplossing te vinden.

Staat ook een merk en type moederbord bij, maar indien het een merk pc is, dan het merk en type daarvan opgeven.

Je hebt namelijk ook de audiocontroller driver nodig, die in de southbridge zit, alvorens de audiocodec of hd chip gaat werken.
 
Moederbordnaam is FUJITSU SIEMENS D1875.

Het stomme is dat ik de originele cd met drivers heb en eerder kon ik die gewoon herinstalleren. Op de één of andere manier lukt dat niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Moederbordnaam is FUJITSU SIEMENS D1875.

Het stomme is dat ik de originele cd met drivers heb en eerder kon ik die gewoon herinstalleren. Op de één of andere manier lukt dat niet meer.

Als je de CD hebt, zul je eerst de chipsetdrivers moeten installeren, daarna de audio drivers.
 
Ik ga er voor vandaag mee stoppen, ben al uren bezig. Bedankt voor jullie hulp. Ik hoop dat jullie morgen nog eens mee willen denken.
 
Het probleem is dat er voor die Scaleo, diverse merken chipsets, en audiochips gebruikt zijn, diverse moederborden dus, je kunt ze dan het beste, via of, nieuwe hardware, of via apparaatbeheer, windows zelf laten installeren, via het laten opzoeken, op die cd.

Of een bijlage maken, van de uitdraai van Everest, en die hier neerzetten, gaat natuurlijk alleen op het hardware gedeelte, anders wordt hij wel erg groot.
 
Het stomme is dat ik de originele cd met drivers heb en eerder kon ik die gewoon herinstalleren. Op de één of andere manier lukt dat niet meer.
Het pakket voor de chipset zit vaak in één exe-bestand, bijvoorbeeld SF_Inf_Install.exe.
Maar meestal zit daar ook een Readme.txt bij en daarin wordt dan verteld dat je b.v. voor XP een flag (of meerdere flags) moet gebruiken.
Zoiets als: SF_Inf_Install.exe -A -A.
Nogmaals, de bestandsnamen zijn volledig door mij verzonnen, maar kijk dit eens na op de Drivers-CD die je hebt. Zit daar een Readme.txt bij?
 
Blijkbaar was dit probleem een voorbode voor meer ellende. Ik kreeg allerlei foutmeldingen en heb maar besloten om een clean install te doen.

Toch bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan