kan geen geluidskaart vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

crashme-eigepc

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2005
hey :D
er is iets mis met mijn geluidskaart :confused:
Windows Media Player geeft aan:
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

ik heb gekeken met Everest wat voor een geluidskaart hij vindt en dat is: Creative SB Live! Series Audio Processor

alvast bedankt

Ja en is dat een losse kaart ? of een Onboard? en dan op welk moederbord

Probeer eens met een ander programma muziek te spelen winamp ofzow.
Je moet niet echt luisteren naar wat media player zegt, hij wil alleen maar zeggen dat hij problemen heeft om iets naar de geluidskaart te sturen, meschien is er gewoon iets mis met mediaplayer.

Laatst bewerkt:
het ligt niet aan windowsmedia player, heb al vanalles gesprobeert en de afspeeldinges van lime-wire doet het ook niet en ik krijg ook geen geluiden bij MSN e.d.

er staat bij everest achter dat het PCI is dus dan neem ik aan dat hij los is?
heb een ASRock P4VT8 moederbord

Wat moet ik dan veranderen? in de bios staat dit allemaal bij die Onboard dinge:

OnBoard FDC ------------------------------- Auto
OnBoard Serial Port ----------------------- Auto
OnBoard Infrared Port --------------------- Disabled
Onboard Parallel Port --------------------- Auto
------ Parallel Port Mode ------------------ ECP+EPP
------ EPP Version -------------------------- 1.9
------ Parallel Port IRQ -------------------- Auto
------ Parallel Port DMA Channel ------ Auto
OnBoard Midi Port ------------------------- Disabled
------ Midi IRQ Select ---------------------- 5
OnBoard Game Port ---------------------- 200h
OnBoard IDE -------------------------------- Enabled
OnBoard LAN ------------------------------- Enabled
OnBoard AC' 97 Audio ------------------ Auto

en bij OnBoard AC' 97 Audio kan ik alleen maar kiezen tussen Auto of Disabled :confused:

Laatst bewerkt:
dan vraag ik me af waarom hij het dan niet doet :confused:
maar toen ik die drivers had geïnstalleerd, moest de PC opnieuw opstarte.
En toen kreg ik vlak voordat windows afsloot zo'n schermpje te zien van reageert niet, en in die balk stond: Should not see me :confused:

ik heb ook eens de drivers ervan van de CD van mijn moederbord gehaald en daar kreeg ik ook dat schermpje van: "should not see me" te zien...
Bij aparaatbeheer zie ik ook niks staan van een Audio apparaat, maar bij overige apparaten staat zo'n geel vraagteken en als ik daar op de plus duw staan er: Multimedia audiocontroller, PCI Invoerapparaat en PCI Seriële poort, en voor alledrie staat een geel vraagteken met een uitroepteken erdoor.
En als ik er op klik geeft hij aan dat er geen stuurprogramma's aanwezig zijn

En hoe is dat probleem nu opgelost als ik zo vrij mag zijn? :)

eerst deed ik gewoon de CD opstarten en toen drivers installeren maar dat werkte niet, dus toen heb ik geklikt op iets met audio waar zo'n vraagteken voorstond bij apparaatbeheer en toen op de CD naar een stuurprogramma laten zoeken en toen deed hij het weer :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan