Kan geen goede voeding kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je op het moederbord zelf goed gekeken op "vreemde" dingen?

toen heb ik dat schoongeveegd en gefeund om zo de ombereikbare plekken met lucht shoon te maken
Geföhnd, heb je dit met een haardroger gedaan?
Zo ja, dan heb je best kans dat het te heet is geworden of dat je statische electriciteit hebt gemaakt/opgewekt.:(

kapot moederbord vermoed ik.
Die zijn nog relatief goedkoop te vervangen, maar het kan best zijn dat er nog meer kapot is gegaan.

Bij was t zo dat de pc niet meer aanging.
Toen ik de nieuwe voeding had geplaatst en ik zette de knop op de achterkant van de voeding aan, toen ging deze voeding ook direct aan.
Koelers van deze voeding draaide ook gewoon.

Voor de rest deed de pc niets. Helemaal niets dus.
Bij mij was trouwens (zoals ik het later heb ingeschat tenminste) de voeding doorgebrand, waardoor deze net voor het kapot gaan nog een te hoge spanning heeft doorgegeven aan de rest van het systeem.
Daardoor ging echt alles kapot.

Als bij jou alleen het moederbord kapot is, dan is het gewoon een kwestie van een nieuw moederbord kopen.
Maar een zekerheid is dit zekers niet....

Ik heb net gezien dat het misschien iets anders kan zijn, misschien heb ik de voeding niet goed aangesloten, want dit ding http://img34.exs.cx/my.php?loc=img34&image=img02103gq.jpg heb ik nergens in gedaan, en misschien light het daaraan, bij mijn nieuwe PSU, want mijn vader zegt dat die wel ergens hoort, volgens hem in de Cd-rewrite, het is trouwens de 12volt connector, in ieder geval als het blijkt dat het gewoon een stomme fout is van mij in ierder geval bedankt, maar kunnen jullie nog effe zeggen waar deze connector in hoort.

En als antwoord op you post crash, ik heb op mijn haardrogen een knop voor koude lucht en die heb ik gebruikt.

En als ik de PC aansluit op onze stroom en de knop achterop de PSU overhaal van 0 naar 1 dan gaat wel een rode led branden op mijn Moederbord.

Laatst bewerkt:
die werd aangesloten op een aansluiting vlakbij je processor. Deze gaf de processor wat extra voeding.

Inmiddels wordt deze niet meer gebruikt, maar in elk geval werd het wel bij de 1e P4's gebruikt.
Hoe dit bij AMD zit weet ik niet. Volgens mij heeft AMD hem nooit gebruikt, maar dit is een pure gok.

Bij AMD wordt die ook wel gebruikt.
Altans een kennis heeft een 64bit AMD moederbord, daar zit ie op en de huidige Pentium 4's gebruiken deze ook nog.

Geplaatst door marsmannetje
Mijn 1e P4 wel.. Mijn huidige P4 3000 niet.
Ik heb een P4 2,6ghz, daar zit ie nog wel op, maar heb nog niet met een P4 3,0ghz gewerkt.:)

Mischien verschilt het ook per moederbord?

En als antwoord op you post crash, ik heb op mijn haardrogen een knop voor koude lucht en die heb ik gebruikt
Dan is dat wel goed, maar door de lucht circulatie kun je ook statische electriciteit krijgen.

Verder niks vreemd op je moederbord gezien.
bol staande condensatoren, "brand" plekken op de printplaat.

Hey maar hebben jullie ergens een foto of een link met een site waar je ziet hoe een PC in elkaar wordt gezet waar je ziet waar dat ding ingaat, ik heb zelf geprobeerd te zoeken maar op geen een site waar staat hoe je een PC in elkaar staat dat, tenminste die ik kon vinden.

EN hier is een foto van mijn mobo die staat in de handleiding ervan.
[img=http://img125.exs.cx/img125/7056/img02115ww.th.jpg]
En een schematishe foto, ook al staat hier op getekend een vierkante stekker met 4 pinnen ofzo, die heet jps of jpg en die zie ik niet op de foto erboven of op mijn mobo.
[img=http://img16.exs.cx/img16/710/img02120pd.th.jpg]

Laatst bewerkt:
Jij hebt die aansluiting niet op je moederbord, dus kun je hem ook niet gebruiken.
Je hebt hem ook niet nodig voor jou systeem.:)

Op deze link heb je een voorbeeld, hoe de aansluiting eruit ziet:
http://www.jathardware.com/english/epoxrga+/poweri.jpg

Het is het 4-polige aansluiting naast de groote ATX aansluiting die jij wel hebt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash

Ik heb een P4 2,6ghz, daar zit ie nog wel op, maar heb nog niet met een P4 3,0ghz gewerkt.:)

Mischien verschilt het ook per moederbord?
Dat zou best eens kunnen.

Grey fox, je plaatje is vrij onduidelijk, maar ik zie de aansluiting niet. Zo lastig is ie niet om te vinden op een moederbord. Ik denk dus dat er geen op zit.
Wat voor moederbord heb je precies?

VIA KT400 van XFX.
Maar voor het geval dat dit alleen door professionelen kan worden opgelost, hoeveel denken jullie dat het zou kosten als ik hem naar een reparatie winkel zou brengen, en dan alleen het kijken wat er mis is, niet de vervanging van delen.

Alweer, echt otzettend bedankt mensen, jullie helpen mij echt goed en snel,

Maar nu nog een vraag, zou het zo kunnen zijn dat we misshien kortsluiting hebben gemaakt, want wij hebben gewoon alle connectors aangesloten in de daarop passednde connectors op de mobo of dvdspeler en harde schijv, maar onderaan de mobo is een witte aansluiting waarop vroeger niks stond aangesloten, maar nu hebben wij wel een connector erop aangesloten, de omcircelde connector is nu wel aangesloten op de PSU maar vroeger niet.(de foto is zoals het vroeger was)

[img=http://img59.exs.cx/img59/1280/redlampphoto1hg.th.jpg]

huh wat heb je daar op aangesloten?

Deze aansluiting dient om een kastventilator aan te sluiten. (die krijgt dan zijn voeding via het moederbord)

Ok, maar waarom past het er precies op, ik bedoel horen niet al die dingen een andere vorm te hebben zodat greontjes zoals ik geen domme fouten maken.

In ieder geval is dat genoeg om een kortsluiting of andere fout te veroorzaken?

Wel ik ga hem nu uithalen en PC opnieuwe proberen op te starten.

Om mijn god mensen ik heb hem eruit gehaald aangezet, en het werkt, echt het spijt me zo erg dat ik jullie tijd heb verdaan, echt jullie zijn zo beleefd aardig en goedgezind.

In ieder geval, heel gelukkig nieuw jaar mensen!!!:thumb: :cool: :D ;) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan