Kan geen internetverbinding kunnen maken in account Gast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gertjan65

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2003
Beste forumleden,

ik weet niet goed of mijn vraag op de juiste plek staat doch ik denk het wel omdat het naar mijn idee een software aangelegenheid is met betrekking tot XP.

Mijn probleem is het volgende:

Ik werk met een (legale) Windows XP prof. op een Pentium 3 600 Mhz computer,
512 MB geheugen,
25 GB harde schijf,
ADLS d.m.v. een USB-modem (Alcatel Speedtouch) en een gewoon intern 56K modem.
Ik heb een 4 tal accounts gemaakt, één daarvan is het standaard gast-account.
Volgens de Helpfunctie zou ik in account zo het internet op kunnen doch als ik probeer gebeurt er gewoon helemaal niets. Er verschijnt geen inbelscherm als ik via "Verbinding maken" een van de inbelverbindingen aanklik (zowel van de ADSL-USB als het gewone modem).
Ook staat bij Internetopties de diverse verbindingsmogelijkheden niet in het venster van "Instellingen voor inbelverbindingen en virtuele particuliere netwerken". (Als ik in dat scherm de knop "Toevoegen" indruk verschijn er meen melding dat de toegang geweigerd is).
Ik heb alle mogelijkheden binnen "computerbeheer"
en "beveiligingsinstellingen" naar mijn idee doorlopen en inmiddels weet ik het niet meer.
Op alle andere accounts ( 1 met volledige rechten en 2 met beperkte rechten) doet internet het wel

Heeft iemand een oplossing,

Met vriendelijke groet,

Gertjan Japenga

gast accont inbellen

hallo,

net zelf opgelost .

Inbellen met je behheerders account
Dan schakelen naar gast (windows toets + L )
wel on-line blijven

en zie daar

gr

E

Beste Eric,

ik heb jouw antwoord geprobeerd doch de verbinding verbrak bij mij wel.
Wat ik niet begrijp is dat het toch ook "normaal"zou moeten kunnen, net zo als in al de andere accounts die ik heb gemaakt? Of heeft de gast-account hierin weer een andere "status" qua rechten etc.

Groet,
Gertjan

gast internet

Hallo ,

gast heeft inderdaad een wat andere status.
je kunt hier over lezen in help en ondersteuning .

Heb je wel in je standaard account je gebruikers wachtwoord voor alle gebruikers ingesteld ?

groeten Eric

Hallo eric,

bedoel je dat je standaard in het Gast account geen internetverbinding kunt maken of een inbelverbinding (zowel ADSL en als gewoon) kunt opstarten? (i.v.m. de andere status)?

Ik heb 4 accounts:
1 beheerder met wachtwoord,
1 beperkte gebruiker met wachtwoord
1 beperkte gebruiker zonder wachtwoord
1 gastaccount zonder wachtwoord
Moeten i.v.m. het probleem wat ik beschreef alle accounts met wachtwoord zijn "uitgerust" ?

Groeten,
Gertjan

gast

hallo Gertjan,

Nee , dat hoeft niet.

Ik doel op het wachtwoord bij je inbelverbinding.
Wachtwoord opslaan voor alle gebruikers van deze computer.

groeten

Eric en goedemorgen.

Ik zit overigens nu als gast te mailen bij mijn vriendin .

Hallo Eric,

het internetten zoals jij dat beschrijft lukt bij mij nu ook (door de wachtwoord voor alle gebruikers op te slaan)

Dus als ik het goed begrijp heb jij als gast-account op de computer van je vriendin verbinding met het internet gekregen door eerst als beheerder verbinding te maken en vervolgens te schakelen naar Gast (windowstoets + L). Een andere manier bestaat er (dus) niet?

(In de helpfunctie wordt eigenlijk alleen beschreven dat je je gemakkelijk kan aanmelden om op de computer te werken, wat te internetten en evt. je email te checken. Over hoe je dit moet doen wordt niets gemeld, voor zover ik weet althans....??)

Hartelijk groet,
Gertjan

gast account

Hallo Gertjan

Je kan nu gewoon met de provider gegevens je outlook express op je gastaccount instellen en je post of die van de gast ophalen.

gr

E

Hallo Eric,

wat ik eigenlijk bedoelde; je belde toch bij je vriendin ook in met een beheerdersaccount om vervolgens te schakelen naar Gast (Windowstoets + L) om te gaan internetten? M.a.w. inbellen in je gast-account lukt dus niet?

Overigens tot nu toe hartelijk dank voor de antwoorden!

Groeten,
Gertjan

internet gast

Hallo Gertjan,

inderdaad

Inbellen met je beheerders account en on-line overschakelen.

Zelf haal ik overigens "gewoon " op de server mijn post op .
Vind dat gast gedoe te beperkt .

gr

E

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan