kan geen jpg in xp meer als achtergrond selecteren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi.
Als ik in Windows XP prof. een standaard jpg of zelf een jpg als achtergrond wil selecteren, dan schiet het venster volledig weg en sta ik weer op het bureaublad.
Als ik een bmp selecteer dan wordt die wel meteen geaccepteerd !

Ik heb al een herinstallatie gedaan van xp. maar dat heeft helaas ook niet geholpen.
Adaware laten zoeken naar spyware.
Viruscan laten scannen.
Maar nog geen resultaat

Weet iemand mischien wat dit kan zijn.
Alvast bedankt voor je antwoord

Barney

Windows lust alleen .BMP's als wallpaper. Down dit handige gratis viewertje Irfanview hier Open je foto/afbeelding hiermee en klik op Image, Resize naar wens (800x600 of groter), vervolgens klik je op Options en dan Set als wallpaper, centered, klaar. Je hoeft dan een JPG niet eerst om te zetten, deze wordt als .BMP opgeslagen door Windows zelf, meestal te vinden in de map Windows/System32.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met je eens, als we het over windows 95 98 hebben.
Maar ik weet zeker dat in windows xp zeker jpg's als wallpaper gebruikt kunnen worden.
Aangezien ik nog 2 andere computers hier heb staan die ook windows xp hebben en waar ook jpg's als wallpaper op staat.

Maar wel bedankt voor je snelle reactie en hopelijk komen we er nog uit, wat bij mij wel het geval is

groeten Barney

Kan gewoon hoor, wel eerst de afbeelding selecteren, dan kan je in de linkerbalk aangeven wat je er mee wilt doen, o.a. als bureaublad gebruiken.

Bijlagen

• als_bureaublad_gebruiken.jpg
    als_bureaublad_gebruiken.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 25
helaas is het probleem dus nog niet opgelost

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan