Kan geen link naar mailadres openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Als ik op internet een mail wil sturen en ik klik op een link naar een e-mailadres, dan krijg ik een venster (zie bijlage)
Kan dan geen mail versturen. Moet dan gewoon het e-mailadres in OUTLOOK intikken en dan kan ik via OUTLOOK een mail versturen.
Weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Geoet,
Martin

Bijlagen

Kijk eens bij Extra dan Opties
Hier het tabblad Programma's
Achter de tekst E-mail kun je opgeven welk programma gebruikt moet worden.

attachment.php

Bijlagen

• internet.jpg
    internet.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 53
Probeer het volgende:
1. Kijk de instellingen na in Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl in het tabblad Programma's. Zet het desnoods even om naar een ander mail programma, druk op Toepassen, en zet het dan weer terug op Microsoft Outlook
2. Herstel de Outlook installatie. Dat kun je doen door (voor Office 2007, maar iets dergelijks geld bijv. ook voor Office 2002): Start - > Uitvoeren -> appwiz.cpl
Ga naar Microsoft Office XXXX
Klik daar op Wijzigen
Voer een herstel-installatie uit (ook wel reparatie of dergelijks genoemd).

Succes,

Tijs.

Volgens mij zal toch eerst de Outlook Express moeten worden ingesteld voordat je kunt E-mailen op je PC.

Wat heb je zoal nodig:
- Provider E-mail server
- POP3 en SMTP gegevens
- Emailadres
etc. etc.

Volgens mij zal toch eerst de Outlook Express moeten worden ingesteld voordat je kunt E-mailen op je PC.

Wat heb je zoal nodig:
- Provider E-mail server
- POP3 en SMTP gegevens
- Emailadres
etc. etc.

@rayme: Hoelang ben je al blind? De klant kan succesvol mails versturen vanuit Outlook heeft hij geschreven, alleen als hij mailto: links volgt op webpagina's, dan werkt dat niet zoals bedoeld.

Outlook Express is hier al helemaal niet aan de orde.

Graag een volgende keer even de moeite nemen om de vraag goed te lezen, aub.

Tijs.

@rayme: Hoelang ben je al blind? De klant kan succesvol mails versturen vanuit Outlook heeft hij geschreven, alleen als hij mailto: links volgt op webpagina's, dan werkt dat niet zoals bedoeld.

Outlook Express is hier al helemaal niet aan de orde.

Graag een volgende keer even de moeite nemen om de vraag goed te lezen, aub.

Tijs.

Waar zie je succesvol?

@rayme:
Moet dan gewoon het e-mailadres in OUTLOOK intikken en dan kan ik via OUTLOOK een mail versturen.
Hier dus.

Kortom: De TS moet het te bereiken e-mail adres van de webpagina kopieren, en dan in het Aan: veldje plakken, terwijl hij in Outlook een mail maakt.
Hij moet dus handmatig een mail maken ipv. dat hij gebruik kan maken van mailto: links op webpagina's, want daar krijgt hij een foutmelding bij.

Tijs.

@mcl: Je hebt de vraag op opgelost gezet. Wil je ons nog even melden welke genomen stappen je probleem hebben opgelost?

Tijs.

Hallo Tijs,
Jij hebt de oplossing gegeven. Ik heb in het register de value op 0 gezet en alles werkt zoals het behoort.
Bedankt en groet,
Martin

Hallo Tijs,
Jij hebt de oplossing gegeven. Ik heb in het register de value op 0 gezet en alles werkt zoals het behoort.
Bedankt en groet,
Martin

Vreemd, maar de enige mail-tip die ik ooit gegeven het over het zetten van een waarde op 0 in de registry staat hier. Dat gaat over Outlook Express. Als de daar besproken comprimeringsvraag het mailen vanuit Internet Explorer onmogelijk maakte dan is dat wel apart, toch?

Graag dus nog wat meer duidelijkheid welke waarde het over gaat, en of de oplossing inderdaad uit bovengenoemde link kwam of uit een andere discussiedraad.

Alvast bedankt,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan