kan geen mail openen met pps bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje64

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hoi,
Ik kan geen mail openen met een pps bestand. Als ik dat toch probeer krijg ik een melding zoeken, klik ik dat aan krijg ik een melding dat er geen koppeling daar naartoe zou bestaan.
Ik gebruik office 2007, dus ook outlook 2007, Gmail en hotmail.
Ik heb in extra naar tabblad beveiliging gezocht maar kan deze niet vinden, kan dus ook niets uitvinken, wel heb ik de beschermng naar laag kunnen veranderen.
Voorheen had ik office 2002 en toen was het geen probleem.
Kan iemand mij helpen, graag in lekentaal alsjeblieft, thanks.
Groetjes Yvonne

Laatst bewerkt:
installeer een powerpoint viewer en het probleem is opgelost.

heb ook powerpoint

In mijn officepakket zit inderdaad ook power point, daarom begrijp ik er ook niks meer van.

Je zegt dat als je het bestand toch opent het lijkt of er geen koppeling bestaat. Bedoel je hiermee dat:

* Windows niet weet met welk programma hij dit bestand moet openen?
* Windows het bestand niet kan vinden en zodoende ook niet kan openen?

Kun je precies omschrijven wat er gebeurd als je het bestand aanklikt? Normaliter krijg je de optie om het bestand te openen of om het bestand op te slaan.

Kun je het bestand opslaan en daarna openen misschien?

Welke foutmelding verschijnt er precies? (exacte foutmelding aub dan kan ik wat meer info opzoeken).

Ik open de mail,
klik op pps bestand downloaden,
dan krijg ik een melding: Wilt u dit bestand opslaan, of online een programma zoeken om dit bestand te openen?
dan kan ik kiezen tussen zoeken of opslaan,
als ik op zoeken klik krijg ik een windows pagina met de melding: bestandtype onbekend en beschrijving dit bestandtype wordt niet door windows herkend.
als ik op opslaan klik krijg ik een melding dat ik de pps kan opslaan in mijn bestand,
dat doe ik dan, als het downloaden is voltooid klik ik op openen en dan krijg ik de melding van windows: windows kan het volgende bestand niet openen.
de opties zijn: wat wilt u doen? het bijbehorende programma via het web opsporen of het programma in een lijst selecteren.
de 1e optie geeft weer een melding: bestandtype onbekend en beschrijving dit bestandtype wordt niet door windows herkend.
en de 2e optie geeft een melding: het programma in een lijst selecteren.
dan wil ik een programma selecteren, en dan kom ik er niet meer uit, sorry.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Advies is om Office een herstel installatie te laten doen. Dan zou het weer moeten werken.
De koppeling tussen pps en powerpoint is weg.

Het downloaden van de viewer heeft niets geholpen.
Maar door de herstelinstalatie van office is het probleem opgelost.
Thanks allemaal voor jullie hulp.
Groetjes Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan