Kan geen mail versturen met TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guido111

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2001
Berichten
71
Dag experts,

Ik ben voor mijn vader thinderbird aan het testen. Of de werking wel eenvoudig genoeg is. Ik zit al direct met iets waar ik even niet uitkom.

Ik heb alles ingesteld en het werkte direct. Ik heb met al mijn huidige instellingen 1 mailtje verstuurd. Daarna is het ontvangen geen probleem, maar bij het versturen geeft het programma constant de melding dat er geen verbinding met de smtp-server gemaakt kan worden.
Oke, serverprobleem, dacht ik. Maar met Outlook lukt het wel om een mail te versturen. smtp-Instellingen van Outlook ingevoerd in Thinderbird..., zelfde probleem. Krijg geen verbinding.

Iemand een idee?

Alvast heel erg bedankt!

Groet,
Guido
 
Oke, ik ga nog maar even door.

Aangezien het verzenden van mail met Outlook wel lukt, heb ik toch maar de oude smtp gegevens in Thunderbird ingevoerd. Ik heb UPC. Tegenwoordig gebruikt UPC voor uitgaande mail smtp.upcmail.nl. De oude gegevens voor inkomende- en uitgaande mail waren mail mail.chello.nl. Dat stond dus in Outlook ingevoerd.

Zoals ik eerder meldde kreeg ik met de oude gegeven de mail niet verstuurd. Nu lukte het wederom niet, maar... na een stuk of 3 keer gefrustreerd op verzenden te klikken, lukt het zowaar!

Probleem opgelost? Nou niet helemaal. Ik moet met elke mail nu een paar keer op verzenden klikken, voordat ie verstuurd wordt. Ofwel, vaak doet ie het niet, soms wel.

Dat is niet echt 0 en 1 wat in computerland toch gangbaar is. Iemand een idee wat er mis is?
 
Wat heb je nu als uitgaand + binnenkomend ingesteld?
En welke provider heb je + welke van de mail?
 
Ik heb UPC als provider

Nu ingesteld:
Inkomend: mail.chello.nl
Uitgaand: mail.chello.nl

Daarmee doet ie het dus af en toe wel en af en toe niet...

De gegevens die eigenlijk ingevuld moeten worden zijn:
Inkomend: pop3.upcmail.nl
Uitgaand: smtp.upcmail.nl
 
Inkomend: mail.chello.nl
Uitgaand: smtp.upcmail.nl

Werkt dit?
 
Ik moet eerlijk zijn. Het leek mij een vreemd advies... maar het werkt wel :thumb:

Dank je wel Nieak.

Sowieso blij dat het werkt, maar heb je ook een idee waarom het eerst niet lukte?
 
Nee ik zou het werkelijk niet weten, het heeft wel iets met je provider te maken.
Maar wij hebben veel verschillende internet providers gehad en bij sommige moest dit ook en bij sommige weer niet.

Het is gewoon een vreemd wereldje :p

btw, rechts onder staat "status van de vraag"
misschien kun je deze op vraag is opgelost zetten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan