kan geen mail versturen wel ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieko04

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2005
Hallo,

sinds kort krijg ik de volgende foutmelding:
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxx@home.nl. Onderwerp 'test', Account: 'Nieko Mail', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Bad HELO: gamemachine does not exist - Please see RFC 2821 section 4.1.1.1', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Ik heb al van alles geprobeerd bijvoorbeeld een nieuwe account aanmaken en de computernaam veranderen, maar niets helpt. Overigens ligt het niet aan outlook express, maar bij alle andere mailprogramma's bjivoorbeeld outlook krijg ik dezelfde foutmelding. Aan het netwerk ligt het ook niet want op mijn laptop kan ik wel mail versturen. Ik heb geen enkele instelling gewijzigt en ben nu radeloos...opnieuw installeren alles is de laatste optie...HELP dus :shocked:

Nieko

Laatst bewerkt:
'550 Bad HELO: gamemachine does not exist

Hoe je dat voor elkaar hebt gekregen weet ik niet, maar probeer eens een testmail te versturen via het Telnet commando. Kijk van vooral wat er bij het HELO gedeelte gebeurt.
Gebruik daar als test eens: helo gamemachine
en als je dan weer dezelfde foutmelding krijgt: helo chello.nl
In jouw geval dus: Start -> Uitvoeren -> cmd /k telnet mail.home.nl 25
Wat je dan verder moet/kunt doen kun je hier lezen. Let wel op: Je kunt typefouten NIET verbeteren, zuiver intypen is van belang.

Overigens zou je je eens moeten afvragen waar dat woord gamemachine voorkomt in je mail-instellingen. Heb je dat als antwoord-adres ingevuld of zo??

Succes.

Tijs.

telnet

Hallo TIjs,

ik krijg wel veel dingen voor elkaar...als er iets mis kan gaat, meestal bij mij :p
Maarruh...ik heb net eens ingelogd als Administrator en dan verzend die wel mail....pfffff
OVer Telnet: ik kom tot stap 4

4. Type the following command to tell the receiving SMTP server whom the message is to.

Note It is a good idea to always use a valid recipient SMTP address in the domain that you are sending to. For example, if you are sending to john@domain.com, you must be certain that john@domain.com exists in the domain. Otherwise, you will receive an NDR.

Type the following command with the SMTP address of the person you want to send to:
RCPT TO: User@Domain.Com
You receive the following response:
250 OK - Recipient User@ Domain.Com
'
Alleen krijg ik dan 550 BAD HELO gamemachine does not exist ;-(

gamemachine is de computernaam. Mijn abbo is van ziggo.nl (was eerst @home)
en de POP3 en SMTP zijn mail.home.nl
Ik heb echt geen flauw idee meer....:(

Nogmaals de vraag of je ergens in de mail-instellingen de tekst 'gamemachine' ergens gebruikt hebt. Het is namelijk niet normaal dat je bij communicatie met een SMTP server 'zomaar' een vage helo verstuurt.
Volgens de melding verstuur je een helo gamemachine naar de mail-server, en dus lijkt het mij dat je ergens in de mail-instellingen het woord gamemachine gebruikt moet hebben.

M.b.t. je sessie met de mailserver: Probeer eens als eerste commando:
helo home.nl
werkt de rest van de instructie daarna goed, dan wordt in je mail-programma daadwerkelijk blijkbaar een helo gamemachine gestuurd naar de mailserver van Ziggo...

Even in kort bestek wat je doet nu; dat wat vetgedrukt is moet je aanpassen zodat het klopt met de werkelijkheid (afzender, geadresseerde etc.):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k telnet mail.home.nl 25
helo home.nl
MAIL FROM:<emailnaam@home.nl>
RCPT TO:<emailnaam@ergens.nl>
data
Subject: test-mail
Dit is een test. Graag een reactie terugsturen aub.
.
quit

(Let vooral op die 'losse .' voor het quit commando).

We horen wel of het je gelukt is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo TIjs,

alle stappen succesvol doorlopen..de mail is thuis aangekomen....
ik heb in de mail instelling nergens gamemachine gebruikt. Heb zelfs een nieuwe account aangemaakt. Ziggo met zijn thuishelp programma geeft ook aan dat alle instellingen goed staan, hetgeen ook klopt want op de laptop verstuurt die met dezelfde instellingen wel de mail...ik begrijp er nix van, krijg alleen meer problemen als ik wat wijzig. Nu heb ik dat stomme aanmeldscherm weer als ik opstart en dat krijg ik niet weg . Als ik probeer via gebruikers/de manier waarop gebruikers zich aan en afmelden wil wijzigen krijg ik de volgende melding: 'Een onlangs geïnstalleerd programma heeft het welkomstvenster en de snelle gebruikerswisseling uitgeschakeld. U kunt het programma verwijderen als u deze functies wilt terugzetten. U kunt het programma met de volgende bestandsnaam identificeren: ginamsi.dll.' Deze dll verwijderen lukt niet en welk programma daarbij hoort, ik heb geen idee...van de regen in de drup dus :mad:

Heb je nog suggesties of moet ik opnieuw installeren?

Nieko:thumb:

Laatst bewerkt:
Nieko,

Ik vind dit een zodanig 'vaag' probleem, dat ik je wel wat hulp-op-afstand wil bieden bij je probleem.

Klik even op mijn schuilnaam (links van dit bericht), en klik "Stuur E-mail naar dnties"
Zet in dat bericht even je MSN-naam neer, dan voeg ik je wel toe aan mijn MSN.

Tijs.

Thijs, dan moet ik even MSN installeren want dat heb ik namelijk (nog) niet :evil:

Hoeft niet... We kunnen het met mail af.
Zet even je e-mail adres in het bericht, dan stuur ik je een link naar software waarmee ik je pc kan 'overnemen' op afstand.

Tijs.

Een stukje uit de SMTP.LOG van Outlook Express (te vinden in de Outlook Express datamap, als in Outlook Express ingesteld is (zie bijlage)):
Outlook Express 6.00.2900.3138 (xpsp_sp2_gdr.070514-1324)
SMTP Log started at 10/30/2008 20:55:06
SMTP: 20:56:02 [rx] 220-smtp9.gn.mail.iss.as9143.net ESMTP Thu, 30 Oct 2008 20:55:53 +0100
SMTP: 20:56:02 [rx] 220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
SMTP: 20:56:02 [rx] 220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
SMTP: 20:56:02 [rx] 220 charged per attempted recipient at international postal rates.
SMTP: 20:56:02 [tx] HELO gamemachine
SMTP: 20:56:02 [rx] 250 smtp9.gn.mail.iss.as9143.net Hello cp297039-a.landg1.lb.home.nl [84.25.2.86]
SMTP: 20:56:02 [tx] MAIL FROM: <XXXXXXXXXXX@home.nl>
SMTP: 20:56:02 [rx] 250 OK
SMTP: 20:56:02 [tx] RCPT TO: <XXXXXXXXXXXX@home.nl>
SMTP: 20:56:02 [rx] 550 Bad HELO: gamemachine does not exist - Please see RFC 2821 section 4.1.1.1
SMTP: 20:56:02 [tx] QUIT

De mailserver is inderdaad mail.home.nl, dat heb ik nagekeken.

Kan iemand verifieren of hij/zij ook gewoon de computernaam als HELO stuurt bij het begin van de communicatie? Zodra ik dat weet, dan kan ik Ziggo/Chello daarmee om de oren slaan dat ze iets moeten doen aan het acceptatie-beleid van hun mailserver(s) :)

Alvast bedankt voor alle hulp.

Nieko

Bijlagen

• Outlook_express_log.JPG
    Outlook_express_log.JPG
    53,3 KB · Weergaven: 58
Kan geen mail versturen...

Ik heb exact hetzelfde probleem en vraag mij af of jullie inmiddels een oplossing hiervoor hebben...?

Ik heb exact hetzelfde probleem en vraag mij af of jullie inmiddels een oplossing hiervoor hebben...?

Toon eerst een stukje log-file voordat je beweert dat je exact hetzelfde probleem hebt.
Vermeld ook of je wel vanaf het eigen netwerk van de mailprovider probeert je mail af te leveren (dus dat je niet bijv. vanaf Xs4all netwerk probeert te mailen via Ziggo mailservers etc.)
Anonimiseer de zendende en ontvangende e-mail adressen zoals boven gedaan is.

Tijs.

Kan geen mail versturen

Bedankt voor de reactie...
Ik heb de acties zoals in mailwisseling voorgesteld, uitgevoerd in telnet en ontvang ook een mail retour. De melding die ik krijg bij het versturen van mail is als onderstaand:

550 Bad HELO: funmachine2 does not exist - Please see RFC 2821 section 4.1.1.1

Heb gezocht naar het logbestand van outlook.exe maar kan deze niet vinden. Indien je mij kan berichten waar ik dit kan vinden dan kom ik terug met het logbestand.

In bijlage de screendump van de telnet actie...

Hoop dat je me hier mee verder kan helpen..
groet,

John.

Bijlagen

John,

Dat bij een HELO de naam van het werkstation wordt gestuurd is normaal (heb dat ook bij mezelf nagekeken). In principe moet het de ontvangende SMTP-server niet veel uitmaken wat je daarbij aangeeft, omdat het een soort 'begroeting' is.
Het feit dat die Ziggo mail-server er moeilijk over doet (is overigens niet uit je bijlage te halen, maar ik geloof je wel wat dat betreft) betekent volgens mij maar 2 stappen die mogelijk zijn:
1. Goed nakijken of je stiekem niet een andere mailserver moet gebruiken (onwaarschijnlijk, maar nakijken kan altijd).
2. Bij Ziggo klagen dat het acceptatie-beleid van de smtp-server moet worden aangepast, zoals bij de originele topic-starter het geval was. "Zodra ik dat weet, dan kan ik Ziggo/Chello daarmee om de oren slaan dat ze iets moeten doen aan het acceptatie-beleid van hun mailserver(s)".

Meer tips heb ik niet voor je. Hopelijk krijg je het geregeld.

Tijs.

Ik reageer op de vragen 1, 2, 3, 4, 5, 10 en 13

Ik ben aangesloten bij Ziggo, ik had ook de foutmelding "550 Bad HELO".
Ik heb inmiddels wel 8x met Ziggo gebeld, maar zij konden er niet uitkomen, het lag aan mijn computer. Antwoord op de vragen van jullie, mijn computersysteemnaam heette ook iets met "machine" en die van jullie ook. Ik ben mijn systeemnaam gaan aanpassen en ik ben de foutmelding kwijt en ik kan weer via outlook SMTP mail versturen.

Hoe te veranderen, ga naar 'Mijn computer' of 'deze computer', in dit schermpje staat een tabblad 'Computernaam' klik op de knop wijzigen en verander de computernaam en eventueel de beschrijving van de computer. Als het maar geen "machine" meer heet, dan OK. Afsluiten en opstarten, als het goed is dan werkt de uitgaande mail weer.
Bij mij heeft het op meerdere computers geholpen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan