Kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heartbeat

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
Sinds kort kan ik geen mail versturen. Krijg melding 550 5.7.1. Wie helpt mij?? Groetjes van Heartbeat.

Als ik google mag geloven dan lijkt het erop alsof dit wordt gedaan door je ISP, deze zou de instellingen voor eventueel spam mail hebbeb verscherpt waardoor jij mogelijk dit krijgt.
DEZE link verteld iets dergelijk en heeft een eventuele oplossing, hellaas alleen maar in het engels, als je er niet uitkomt kun je uiteraar met je provider bellen want die zouden die coden moeten kennen en daar dan een oplossing voor moeten bieden voor jouw.

Hoi,
Dank voor het antwoord JJW.
Nee, hier heb ik dus inderdaad geen kaas van gegeten. Zou Chello het moeten weten?? Zij zeggen van niet :mad:

Nog een andere suggestie??

Als ik Google mag geloven dan zouden ze bij de ISP wel op de hoogte moeten zijn van dit soort foutmeldingen.
Jammer als ze zeggen van niet, mischien nog eens bellen en je een beetje van de domme houden, probeer te zeggen dat je een schone installatie hebt en dat het niet werkt, mischien kunnen ze samen met jouw een testje doen als je wilt verzenden.

Groetjes van heartbeatZal ik zeker proberen. Alleen 'van de domme houden' is daar niet zo gemakkelijk hoor. Er zal zeker genoteerd staan dat ik ze al 3 x gebeld heb over hetzelfde probleem! Misschien moet ik maar een andere provider kiezen als het hier zo streng toegaat, ben er veel tijd en geld aan kwijt op deze manier. maar, ik ga het nog eens proberen hoor. Hou je op de hoogte.

verwijderen en installeren

Hoi JJW, Heb goed nieuws;kan weer mail versturen! Ik heb naar Chello gemaild en gebeld (3x). Uiteindelijk komt het erop neer dat alle mail accounts verwijderd moesten worden, norton eraf en de firewall uit. Toen de hele handel er weer opnieuw op. Alleen norton is nog niet helemaal in orde.Grote vraag blijft hoe dit alles gekomen is.
Ik heb werkelijk geen idee. Het is in orde maar heeft me wel veel tijd gekost.
Nu nog die opdringerige beginpagina (SW10) eraf en dat akelige ding van die spelletjes en sekssite die soms zomaar in beeld floepen!! Hoe dit kan is me ook een raadsel. Maar dat komt later. het voornaamste probleem is nu opgelost.
Dank voor je support!
Groetjes van Heartbeat.

Nou ook daarvoor hebben we een sectie in Helpmij.nl
Je maakt een log met het volgende programma
Klik HIer
En daarna plaats je die log in de volgende sectie
Klik Hier
En dan zullen de experts eens kijken naar die vervellende spyware.
Gelukkig dat het meeste het weer doet.

Nou...het plezier was van zeer korte duur. Outlook ligt er weer uit.Krijg nu bericht dat er W32.Netsky.P@mm!enc op mijn computer zit. Heb er een duren virusscan van Norton op maar deze zegt dit niet te kunnen verwijderen. Heb al verschillende sites bezocht maar nergens ditzelfde worm gevonden tot nu toe. Is het dan niet mogelijk meer vandaag de dag om normaal zonder al deze trammelant gebruik te maken van een computer?
Dank voor je andere tip jjw, ga daat t.z.t zeker werk van mkane.
Groetjes,
Heartbeat

Nou de experts kunnen geen virussen verwijderen, dat zal alleen lukken met een removal tool of inderdaad een virusscanner, als een virus alleen al zover genesteld zit kan ook vaak een scanner niet veel meer doen.
HIER vind je een removal tool voor dit virus, mischien dat je dit nog kunt porberen.
Inderdaad, je kunt tegenwoordig niet meer normaal surfen, ellende, spyware en virussen zijn de mode trent voor een hoop mensen, ik snap dat ook niet altijd, de enigste tip die ik kan geven voor het anti ellende, wees op je hoede welke site je bezoekt, welke emails je lees, hoe je scanner goed up to date, doe voorzichtig met email adressen weggeven, maak een email aan bij een gratis service zoals hotmail of Freeonline, kijk eens bij je ISP op de site voor eventueele scanners tegen onkosten van een paar euro extra waardoor je mail eerst bij hun door een scanner gaat.
Dat soort facaliteiten kunnen een hoop schelen, ook kun je bv cookies uitschakellen, of alles op accepteren zetten, dit is mischien hinderlijk bij sommige sites maar ook daar schuilt wel eens een hoop ellende achter.
Let heel goed op met dowloaden, voorral de "even proberen programmas" die vallen vaak onder de catogorie vol spyware, dit zorgt ook voor een hoop ellende.

Thnx JJW,
Ik heb het virus met een tool verwijderd. MAAR zodra ik het internet inschakel komt dezelfde melding weer terug. Het moet dus iets met outlook te maken hebben, denk ik want dat is wat er weer niet werkt. Overigens heb ik een Norton anti virusscan die de mail dus hoort te scannen.
Ik zou misschien outlook kunnen verwijderen maar hoe krijg ik dit dan weer terug??

heb je je smtp wel goed staan in outlook of is dat te simpel?
heb je die troep nu van je pc af?
email scannen kun je instellen in norton,welke versie van norton heb je?

Laatst bewerkt:
Ja hoor, ik heb dat nog eventjes nagekeken maar smtp staat goed ingevuld. Niettemin dank voor je reaktie Maikel.

Nou ik denk niet dat we het in deze hoek moeten zoeken, als jij zegt dat je na het deinstaleren van al je beveiligings software wel kon emailen en nu niet meer, zet Norton eens uit voor de fun, kijk of het dan wel werkt, probeer toch eerst een log te plaatsen zoals ik omschreef in mijn reactie, dan ben je in ieder geval ook spyware vrij, mischien is het wel zo dat je namelijk toch nog via Oultook een hoop spyware aan het vermailen bent, mischien dat toch ook dat virus niet helemaal weg is, dan kan het zo zijn dat je per email die je verzend dat virus ook verspreid en dat je ISP de mail weer terug stuurd of een foutcode geeft.
Klinkt allemaal wat ver gezocht maar in pc land kan tegenwoordig alles.

Eerlijk gezegd snap ik er helemaal niks van hoe dat werkt met 'log plaatsen'. De mail blijft hangen bij ophalen 1 van 10 dus ja, daar zit inderdaad nog steeds iets mis.

Heb zitten proberen hier en daar. Ik denk dat ik er nu wel uitkom om zo'n logfile te maken.Maar dan?? Ligt alles van de computer dan hier 'op straat"?? Ik zie r bij anderen bijvoorbeeld iets van de postbank bijzitten e.d?? Lijkt me toch ook een probleem of zie ik dat verkeerd?

nee hoor je hoeft niet bang te zijn dat er gevoellige info komt te staan, dat doet hijackthis niet.
Je unzipt het programma naar een lege map, daarna start je het op, dan druk je op scan, dan krijg je een lijstje te zien, dan druk je op save log en geef hem een locatie, kies gewoon de map waarin je ook hebt geunzipt, daarna ga je naar die link die ik je gaf en daar plak je gewoon de log zoals hij hem als een txt file wegschrijft, met de vraag erbij er even naar te kijken, dan weten we zeker dat je spyware vrij bent.

JJW
Hij doet het weer!!! (spontane omhelzing). Ik heb na heel veel scans met allerlei 'finders'die niks vonden uiteindelijk norton verwijderd. Daarna deed ie het weer.Er staat nu een trialversie van Avast! op. Die begon al te scannen voor de opstart vanmorgen. Hartelijk dank voor alle adviezen en medewerking! Groetjes van Heartbeat.

Vreemd dat dit dan waarschijnlijk aan Norton ligt.
Maar goed, het werkt weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan