kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.drinkwaard

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
38
Als ik een mailtje vanuit Outlook Express wil versturen krijg ik de volgende foutmelding:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.tiscali.nl', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10054, Foutnummer: 0x800CCC0E

Mail ontvangen gaat wel!!!

Alle instellingen staan volgens mij goed. Ik heb de account al een keer helemaal verwijderd, en weer opnieuw ingesteld, zonder resultaat.

Virusprogramma Norton helemaal verwijderd, en een nieuw virusprogramma geinstalleerd,
zonder resultaat.

Mijn provider Tiscali geeft aan de instellingen goed te zetten. Maar dit heb ik al een aantal keer geprobeerd!!

Kun je Outlook testen???? Of Outlook opnieuw installeren???

Wie kan mij helpen???

Marian
 
Wat zo leuk is aan een vraag zoals jij die nu stelt is het feit dat we er qua beeldvorming weinig mee kunnen. Hiermee bedoel ik dat je vergeet te vermelden wanneer het probleem zich voor het eerst voordeed:
-is het een splinternieuwe pc en deed de uitgaande mail het al niet vanaf moment 0?
-is het een oudere pc een deed het probleem zich "spontaan" voor?
-is het een oudere pc en heb je ergens iets in verbindingsschermen en / of binnen OE gerommeld / of Windows en deed het probleem zich toen voor?
-anders?

Kijk vooral ook eens naar je firewall. Schakel die voor de grap eens 1 minuutje uit en verzend eens een mail aan iemand / jezelf, wat gebeurt er nu?
 
Laatst bewerkt:
.....en last but not least: je weet natuurlijk heel erg zeker dat er geen lettertje / cijfertje / puntje / komma verkeerd staat in je gebruikersnaam en wachtwoord v.w.b. je account?
 
Sorry dat het beeld niet compleet was.....

Het probleem ontstond ineens. De computer draait al een jaar goed, zonder veranderingen in e-mail account etc.
Voor dat het probleem ontstond probeerde ik Norton virusscan aan te passen. Omdat ik dacht dat het hierdoor kwam, heb ik Norton volledig verwijderd. Maar het niet kunnen verzenden van e-mails veranderde niet!
En de instellingen staan echt goed!

Marian
 
Ik heb regelmatig hier op het forum topics voorbij zien fladderen over het niet of moelijk verwijderbaar zijn van Norton. (register restanten etc. etc.)
Als dat idd. zo is dan zou dat heel goed de oorzaak van je probleem kunnen zijn. Ik heb zelf geen Norton (gelukkig?) maar ga eens even "shoppen" op Norton in zoekfunctie van de Helpmij en / of bij Norton zelf en kijk eens of er een tool / methode is om Norton echt 100% te verwijderen. Dat zou wel eens DE oplossing voor je proibleem kunnen zijn. Zeker omdat het probleem zich ging voordoen toen je aan Norton sleutelde.
 
Bedankt voor je reaktie.

Gezocht naar mogelijkheid om norton volledig te verwijderen.
De norton uninstall tool van symantec zegt alles te verwijderen. Deze uitgevoerd....
Maar helaas mail versturen lukt nog steeds niet!!!!!

Wie kan mij verder helpen?


Marian
 
Ja, heel jammer!!!!

Is er nu geen andere mogelijkheid meer om dit probleem op te lossen???
Want geen mail meer kunnen versturen via Outlook is heel lastig!

Marian
 
Outlook opnieuw installeren ?
Btw. je hebt 't de ene keer over Outlook Express en de volgende keer over Outlook.
Mogelijk heeft een andere lezer de gouden tip voor je.
 
Gouden regel om norton te verwijderen is de cd*rom te gebruiken.
 
"Controleer in de eerste plaats de instellingen in uw mailprogramma, met namen de uitgaande mail (smtp) en inkomende mail (pop3) servernamen.

Voor de foutmelding die u beschrijft, de code 0x800CCC0E, volstaat het in de meeste gevallen uw e-mailaccount te verwijderen en opnieuw aan te maken. In het menu van Outlook Express gaat u via Extra's naar Accounts. Daar selecteert u de account en klikt u op Verwijderen. Vervolgens creeërt u via Toevoegen een nieuw mailaccount.

Het is uiteraard denkbaar dat het euvel nog niet is verholpen. Kijk of uw firewall in de weg zit. Schakel uw firewall uit en probeer het nog eens. Ondervindt u nu geen problemen meer, dan moet u de instellingen aanpassen. Werkt u met Windows XP, controleer dan even of de ingebouwde firewall staat ingeschakeld. Herhaal, zo nodig, deze exercitie voor alle zekerheid met uw antivirussoftware.

Sommige ISP's (de internet connectie leveranciers) staan het niet toe dat e-mail wordt verzonden buiten de eigen mailserver om van deze ISP. De poort 25 voor uitgaande e-mail wordt dan geblokkeerd. Op zich is dat geen bezwaar (kwaliteitsverschillen zijn nooit aan de orde), gebruik voor de uitgaande mailserver gewoon de mailserver van de ISP." Bron

In de regel is het vetgedrukte dé oplossing, probeer het eens.
@ Karine, toch is het verwijdertooltje wat de TS heeft gebruikt dé oplossing. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan