kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hedelman

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2000
Hallo,
Ik kan geen mail meer versturen, wel ontvangen, volgens mij staan alle instellingen goed.

Krijg de volgende mededeling wanneer het verzenden dus niet gelukt is:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp 'likenäs oktober - forester', Account: '@Home', Server: 'mail', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

Iemand een idee wat er fout zit?

Je server lijkt mij niet correct ingesteld.
Server: 'mail'

Hoort dit bij @ home niet mail.home.nl te zijn? Of smtp.home.nl ?

stond op mail.home.nl werkte dus niet, de andere optie geprobeerd ook die werkt niet.:(

zowel voor inkomende als uitgaande mail moet er staan:

mail.home.nl
dus bij pop3 en bij smtp

zet de extra geinstalleerde firewal eens uit.
en zet de virusscanner voor uitgaande mail eens uit.

Wat voor extra geïnstalleerde firewall?
Virusscanner heb ik niet!
Vanaf mijn werk kan ik via webmail wel mail versturen, er moet dus volgens mij op mijn eigen computer ergens iets niet goed staan, de vraag is wat?

Daarom mijn opmerking zet je firewall eens uit.........maar die heb je dus niet begrijp ik nu.
Geen virusscanner ????????????

Doe dan eens een online scan met ewido
kan je hier ophalen www.ewido.net

Wat voor extra geïnstalleerde firewall?
Virusscanner heb ik niet!
Vanaf mijn werk kan ik via webmail wel mail versturen, er moet dus volgens mij op mijn eigen computer ergens iets niet goed staan, de vraag is wat?

Geen virusscanner?????

Dan mag je daar wel eerst eens mee beginnen voordat je hier vragen stelt. Je bent natuurlijk met vragen van harte welkom, maar als jij jouw computer niet afdoende beveiligd, zit je voor je 't weet elke dag hier met honderd vragen.

Snel eerst computer leeghalen, Windows opnieuw installeren, dan even Norton of MacAfee installeren en dan weer opnieuw kijken hoe het gaat met OE.

Groet,

Peter

zit je via een router aangesloten ??
ik kreeg dezelfde foutmelding
blijkt de MTU instelling van de router niet goed te staan :o
kijk maar even bij methode 5

en die instelling heb ik zelf niet kunnen/mogen aanpassen :shocked:
hebben we hier 'n "vriendelijke"systeembeheerder voor :p :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug