kan geen mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

semarja

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Wie weet raad?
Ik kan geen mail verzenden met Outlook Express, van de ene op de andere dag krijg ik de volgende foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is *****@gmx.net. Onderwerp 'vandaag', Account: '*****', Server: 'smtp.cablewanadoo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 <****@gmx.net>: Recipient address rejected: Relay access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC79

Deze foutmelding krijg ik bij alle adressen, dus het ligt niet aan het adres waar ik mail naartoe wil sturen.

Ik heb diverse dingen geprobeerd.
*Het account op een andere computer toevoegen, dan kan ik post verzenden en ontvangen.
*Een nieuw account op de computer die de foutmelding geeft toevoegen, die kan ook verzenden en ontvangen. *Het bewuste account verwijderen en opnieuw toevoegen, zelfde foutmelding.

Hopelijk weet iemand hier raad!
Alvast bedankt,
Semarja

Is je emailadres hetzelfde als bij wie je internet hebt? Ik zie dat je wanadoo hebt, maar gebruik je ook het emailadres van wanadoo?

Als je via wanadoo inbelt moet je die inderdaad bij de uitgaande mail neerzetten. Bij de binnenkomende moet je de pop van de provider van je emailadres neerzetten.

Hallo Tanja,

Bedankt voor het meedenken.
Het gaat om het mailadres van ons eigen domein. Maar ik heb dus wel smtp.cablewanadoo.nl voor uitgaande mail. Dit werkte altijd, tot donderdag. De mail komt wel gewoon binnen via de pop. van de provider van ons eigen domein.

De gegevens van het account staan op 2 computers, exact hetzelfde, maar ik kan maar vanaf 1 computer mail versturen. Dus ik begrijp niet wat er mis is bij de andere computer.

Groetjes,
Semarja

Heel raar. Wat ook raar is is dat als je een account extra toevoegt dat hij het wel doet. Je doet het toch echt op de goede manier.

En als je een tweede account toevoegt, en die standaard zet, en dan de oude verwijderd? Of had je dat al gedaan.(2de standaard zetten)

Anders zou je op de pc waar het niet werkt een online virusscan kunnen uitvoeren en een hijackthis log plaatsen in het volgende topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=157005

Laatst bewerkt:
Hallo Tanja,

Ik had inderdaad het andere account al als standaard gezet.

Ik ben nu de pc aan het scannen en zal vandaag of morgen een hijackthis log plaatsen. Toevallig hoorde ik dat een kennis hetzelfde probleem heeft, dus ik dacht al aan een virus(achtig) programma of zoiets.

Hartelijk bedankt zover!

Groetjes,
Semarja

Succes! Ben benieuwd hoe het afloopt. Laat je het even weten?

PS. Een log maken en plaatsen is 1 min werk;) en ik zie dat de expert (Pieter Arntz) nu aanwezig is.

Hallo Tanja,

Probleem is opgelost! Ik had geen spyware, dat was het dus niet. Wat het wel was zullen we nooit weten, want ik heb XP een week in de tijd teruggestuurd en nu is alles weer goed. Voortaan ga ik proberen om problemen eerst zo op te lossen, want het werkt vaak wel!

Groetjes,
Semarja

Belangrijkste is dat het opgelost is. Systeemherstel is zo gek nog niet:thumb: We zullen het nooit weten.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan