kan geen mails verzenden met hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

meyke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
4
Hoi!

Ik heb een probleem met het verzenden van emails met mn hotmailaccount. Ik kan gewoon normaal inloggen en mijn emails bekijken maar zodra ik een email wil verzenden en ik typ het eerste woord dan word de mail afgebroken door internet explorer. Met de normale melding die je volgens mij altijd krijgt als er iets fout gaat: 'er is een fout opgetreden in internet explorer en het programma moest worden afgebroken' of zoiets. T is trouwens ook net gebeurd met dit programma toen ik dit aan het typen was, maar met hotmail gebeurd het echt elke keer als ik een mail begin te typen als ik er een wil verzenden.
Wat misschien ook wel belangrijk is om te weten: ik heb het idee dat mijn hotmailaccount ook gehackt is. Ik krijg regelmatig van mensen uit mijn contactlijst te horen dat ze spammailtjes van me krijgen en ik krijg ook soms eens mailtjes terug van postmaster, delivery status notification. Zijn er dus vanuit mijn account mailtjes verstuurd aan mensen die ik niet eens s ken. Het begon met n paar mailtjes en nu zijn het er soms wel 50. Ik heb gehoord dat je dit kunt oplossen door je wachtwoord te veranderen maar dit doe ik liever niet als t niet nodig is..
Nou n heel verhaal :)
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee, heb geen idee hoe t komt..

Groetjes Meyke
 
Alvast eerst even kijken of je geen keyloggers/trojans/spyware op je pc hebt staan.
Software die we hier op het forum doorgaans aanbevelen daarvoor staat hier beschreven.

Succes,

Tijs.
 
Dankjewel voor die tip Tijs, maar dat heb ik al gedaan en daar kwam niks uit..
Heb Malwarebytes Anti-malware gebruikt en volgens mij haalt die alles wel eruit als ik n virus ofzo zou hebben toch?

Groetjes Meyke
 
Dan zou het kunnen betekenen dat vanaf een andere computer je hotmail-account wordt gebruikt voor het versturen van spam.

Ik zou nu zeker dat Hotmail wachtwoord gaan veranderen en evt. ook je geheime vraag (als die makkelijk te raden zou zijn).

Tijs.
 
Ik heb mijn wachtwoord inmiddels veranderd dus ik hoop dat er nou geen spam meer verstuurd kan worden. Maar helaas kan ik nog steeds geen mails sturen dus dat lag niet daaraan. Ook heb ik laatst vanaf een andere computer gewoon een mail kunnen typen en versturen dus het ligt echt aan mijn laptop. Ik heb het verkorte foutenrapport even opschreven: appName: iexplore.exe, modVer:5.1.2600.5781, appVer:8.0.6001.18702, offset:000012 afb, modName:kernel32.dll
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, mij zegt t allemaal niks..

Groetjes Meyke
 
Je stelde 2 vragen:
a. Waarom kan ik geen mail via Hotmail versturen?
b. Wat kan ik doen aan die spam-mail die uit mijn naam wordt verstuurd?

We hebben ons eerst gericht op probleem b. (die overigens (igv. spyware) ook met a. te maken kon hebben).

Nu over probleem a.: Eerste wat ik zou proberen is een nieuw Windows-account aan te maken en te kijken of je daar hetzelfde probleem hebt.
Dus via Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts (o.i.d.) een nieuw gebruikersaccount aanmaken, je pc herstarten, inloggen op dat nieuwe gebruikersaccount, Internet Explorer 8 opstarten.
Dan kijken op Hotmail met je normale Hotmail-account of je dan wél mail kunt versturen.
Is dat het geval, dan weten we dat het een 'probleem' is op je 'normale' Windows-account.
Is dat niet het geval, dan zou het een 'algemeen' probleem in Windows moeten zijn.

We horen het wel.

Tijs.
 
Sorry voor de late reactie maar het probleem is inmiddels weer opgelost. N vriend van me heeft mijn computer voor me geformateerd en hiermee is ook het probleem van hotmail gelukkig opgelost.
Toch bedankt voor je hulp!

Groetjes Meyke
 
Fijn dat het probleem nu opgelost is, Meyke.

Graag je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan