kan geen netwerk meer zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb op mijn comp opnieuw winxp er op gezet nu heb ik het volgende probleem ik kan geen netwerk zien dus geen andere comp meer zien wat voor die tijd wel werkte ik heb me firewall al uit gezet maar kan het nog niet zien.

de printer beneden op de andere comp kan ik ook niet meer vinden.

waar kan dat aan liggen op mijn andere comp zie ik mijn comp wel in het netwerk maar kan er niet inkomen .

wie kan me helpen alvast bedankt groetjes mike

Ik ga er van uit dat het een wired connectie is.

Je moet ervoor zorgen dat de in dezelfde werkgroep zit. Klik hiertoe recht op Deze Computer, ga naar de tab waar staat vermeld ( ik weet niet precies uit mijn hoofd welke tab dat is, dus moet je zelf even zoeken) in welke werkgroep je zit, en vergelijk dat met de werkgroep die staat ingesteld op de andere computers die in je netwerk hangen. Op het te wijzigen klik op je wijzigen en typ je de naam die jij wil hoe de werkgroep moet heten.

Het zou kunnen zijn dat je je als administrator moet aanmelden op de computer om dit te kunnen wijzigen.

Laat maar even horen of het geholpen heeft.

Je dient ervoor te zorgen dat je iprange hetzelfde is, waarschijnlijk heeft de ene pc nu geen ip adres (169. etc).
Klik op start, uitvoeren typ "cmd"(zonder "") en druk op enter.
Je komt nu in dos. Typ daar het volgende: ipconfig /all
je krijgt nu info over je netwerk(kaart) kijk allereest wat je ip adres is op beide pc's. post dat hier ff dan kan ik je verder helpen.
Kan het wel uitgebreid uitleggen, maar misschien heb je wel een ander probleem.

hoi ik was vergeten er bij te zeggen dat ik er een router tussen heb hange sorry.

ik heb gewoon 2 utp kabels vanaf mijn router naar d 2 comps lopen maar zie verder geen netwerk.

ik heb het al eens eerder gehad maar weet de oplossing niet meer.

alvast bedankt groetjes mike

Zoals Gforze zei:
Je dient ervoor te zorgen dat je iprange hetzelfde is
Maar dat zal in de range van je router moeten zijn. Is het een redelijk nieuwe router, dan kan je ernaartoe surfen in IE mits http://xxx.xxx.xxx.xxx in te typen.
Wat is nu die xxx.xxx.xxx.xxx ?
Ga volgens de aanwijzingen van GForze op beide pc's het ip adres zoeken. Probeer nu van de ene pc de andere te pingen; dwz. start-uitvoeren-cmd-'enter'. typ ping en daarna het ip (xxx.xxx.xxx.xxx) van de andere pc. Als ze elkaar zien (dwz ping lukt voor beide) is het al OK. Doe nu vanop een pc de volgende opdracht:
tracert "adres andere pc". Kijk in het antwoord langswaar hij gaat. Waarschijnlijk staat daar nu het adres van je router. Probeer er nu heen te surfen.
Lukt dat niet, geef dan beide pc's een ip-adres met dezelfde cijfers als de router, maar op de laatste plaats een ander. Je zal hoe dan ook je router goed moeten instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan