Kan geen netwerkverbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Berichten
3.199
Zelfs ik heb nu een netwerkprobleem :)

Twee pc's, een met windows 2000 en een met windows xp verbonden via een router. Pingen gaat allemaal prima. Het probleem is dat ik vanaf de xp pc geen network shares op de 2000 pc kan benaderen. Ik probeer \\servername\c$ te benaderen, maar ik krijg een error Network path not found. Ook via het ip adres krijg ik deze foutmelding.

Het uitzetten van de firewall heeft geen effect. Op de 2000 pc is hetzelfde account aangemaakt als waarmee ik op de xp pc inlog. Met de dualboot windows 98 heb ik dit probleem niet.
 
Ik neem aan dat je het ip adres al heb gecontroleerd van de w2k, probeer anders eens een andere router.

1 de ip adresses kloppen
2 de netwerkverbinding staat goed ingesteld

Dan zou ik het probleem zoeken in kabel of router.

groetjes speedtouch
 
Beste hangmat

Het is misschien een stom vraag maar ik probeer je alleszins hiermee te helpen.
Dikwijls is het zo dat men iets heel eenvoudigs over het hoofd ziet.
Heb je de mappen gedeeld???

veel succes

jean
 
Het volgende ben ik nog tegengekomen:

Het is mogelijk dat de machines elkaar niet (goed of niet altijd) kunnen vinden als alleen TCP/IP als netwerkprotocol is geïnstalleerd. Installeer dan alsnog bijvoorbeeld NetBEUI als extra protocol.

Windows XP
In Windows XP kunt u eenvoudig een netwerk maken door de Wizard Netwerkverbinding te voltooien.
Deze maakt een diskette aan voor de andere pc's
Ook kan het Netwerk gemaakt worden door op 2 pc's tegelijk de wizard uit te voeren en automatisch te laten zoeken (ook tegelijkertijd)
Naderhand kunnen andere computers worden toegevoegd met de wizard. Ook printers en de documenten map worden automatisch gedeeld.


Netbeui en Windows XP
In Windows XP is Netbeui niet standaard opgenomen als protocol, wel is het nog aanwezig op de CD
Ga naar de Valueadd\MSFT\Net\NetBEUI directory op de XP cd.
1. Kopieer Nbf.sys naar de \System32\Drivers directory.
2. Kopieer Netnbf.inf naar \Inf (hidden) directory.

Let op het zijn verborgen bestanden.
In het Configuratiescherm bij Netwerk kunt u het protocol toevoegen bij de netwerkkaart


groetjes speedtouch
 
Geplaatst door jean42
Beste hangmat

Het is misschien een stom vraag maar ik probeer je alleszins hiermee te helpen.
Dikwijls is het zo dat men iets heel eenvoudigs over het hoofd ziet.
Heb je de mappen gedeeld???

veel succes

jean

De c$ is standaard gedeeld.
 
Geplaatst door wajang
De firewall van XP uitgezet? :D

Staat niet aan, en zonealarm heb ik uitgezet.

Het netwerk werkt wel, want ze kunnen elkaar pingen. Maar ik kan alleen geen gedeelde mappen benaderen.
 
Iemand nog ideeen? :(

Ook inloggen als administrator werkt niet. TCP/IP over netbios staat ook aan (had niets uit moeten maken, want ook op ip-adres kan ik geen netwerkverbinding maken).
 
als geprobeerd bij: Start > Uitvoeren de computernaam in te vullen met \\ ervoor?

Voorbeeld: \\AMD (zo heet de mijne)

Wanneer ik dit intyp komen er bij mij de mappen te staan die ik heb gedeeld...

Wie weet werkt het bij jou ook zo, kreeg namelijk van iemand te horen dat het wel een tijdje kan duren voor de computers bij de netwerkverbindingen komen te staan.
 
Yep, al geprobeerd. Ook met \\ip-adres en zelfs de sharenaam. Werkt allemaal niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan