Kan geen nieuwe mail opstellen in de webversie van Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste mensen van het Helpmij-forum,

Wanneer ik een nieuwe email wil opstellen in de webversie van Outlook verschijnt er alleen een knop aan de onderkant van de pagina (zie de afbeelding) en niet een nieuw mailbericht waarin ik het bericht kan schrijven. Wanneer ik op die knop onderin klik gebeurt er verder niets. Een bericht beantwoorden gaat prima, maar nieuwe berichten opstellen is niet mogelijk. Dit probleem doet zich sinds een aantal maanden voor.

Ik werk in W10 en het probleem doet zich voor in alle browsers, De Outlook-App, die ik eigenlijk altijd gebruik werkt probleemloos, maar soms is het nodig om gebruik te maken van de webversie wanneer ik m’n laptop niet bij me heb.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?


outlook webversie.png
 
En als je bovenin op "Nieuw bericht" klikt?
Of deed je dat al?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Wanneer ik op "Nieuw bericht" klik verschijnt het beeld zoals in mijn bijlage waar ik dus niet verder kan.
 
Heb je misschien iets van pop-up blockers aan staan of zo?
 
Nee hoor, het betreft hier mijn privé-mailadres. Ik heb ook nog 2 andere (werk)-accounts bij MS en die werken prima. Het beantwoorden of doorsturen van een mail is geen probleem. Het probleem doet zich alleen voor bij het opstellen van een nieuwe mail.
 
Op het plaatje staat ie er wel.... het nieuwe bericht...want er staat zelfs bij "Geen onderwerp".....

Dus welk probleem heb je imho: Het scherm van DAT nieuwe bericht staat geminimaliseerd.
Dus naar groot klikken of met de muis op de bovenste rand gaan staan en dan R-muis maximaliseren...
Dat zul je zelf verder uit moeten zoeken, ik werk nooit zo.
 
Laatst bewerkt:
route99,

Zelf werk ik ook nooit zo. de rechtermuisknop biedt geen mogelijkheid om het aan te passen. Wanneer ik "Nieuw bericht" heb aangeklikt en het bericht verschijnt onderin in de webversie staat dit bericht wél in de Outlook-App onder "concepten".

rechtermuisknop.png
 
En als je dat pennetje aanklikt bij "Nieuw bericht" met "Geen onderwerp"...? Kun je dan verder gaan, dan is je probleem toch ook opgelost?
Loop anders ook even de settings na of er iets bij staat over "nieuw bericht".
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik met de rechtermuisknop op het pennetje sta is er geen verschil ten opzichte van mijn laatste voorbeeld en in de instellingen kan ik niet vinden over "nieuw bericht".

Nu is dit geen halszaak waar we veel tijd aan hoeven te besteden want ik gebruik m'n outlook-App op de laptop wel. Maar toch is dit een vreemde situatie.
 
Neen, het pennetje aanklikken met L-muis.
 
Dat lijkt op een schaalprobleem in de webversie. Probeer eens te dubbelklikken op het tabje van "Geen onderwerp"

Installeer anders een mailclient (Outlook of iets anders) op je mobiel. Dan heb je dit probleem ook niet meer.
 
Hallo RogerS,

Dubbelklikken levert niets op want dan gebeurt er niets. Op de telefoon staat de Outlook-App en ook Chrome die synchroniseert met de laptop. In beide varianten (App en web) geen problemen. Het enige probleem is dat ik (op de PC en de laptop) in de webversie van Outlook geen nieuwe mail kan samenstellen en verzenden.

Ik ben nogal een opgeruimd iemand, dus mijn inbox is vaak leeg omdat de mail wordt gearchiveerd. Wanneer de inbox leeg is kan ik geen nieuwe mail maken en versturen, wanneer er 1 of meerdere mails in de inbox staan heb ik dit probleem niet en kan ik gewoon een nieuwe mail versturen. Wellicht dat deze info van belang kan zijn.
 
Wat som ook nog wel eens helpt: gooi de cache v/d browser leeg bij instellingen. Die tip zag ik nog niet....

Bij de Help van outlook haf je al gekeken neem ik aan.... (terecht?)
Anders.... heb je nog wat te doen... :eek:
Soms zit het verborgen in een andere vraag.
Niets gevonden?
Stel hen de vraag en sluit aan in de rij....
 
Ik neem maandag wel contact op met MS en laat jullie weten wat zij voor oplossingen hebben. Tot zover bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan