kan geen nieuwe mappen meer maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Hallo,
nadat ik het per ongeluk mee geïnstalleerde ByteFence Anti malware met iObit uninstaller (zonder herstelpunt en met powerscan) had verwijderd, kan ik ineens geen nieuwe mappen meer aanmaken in windows verkenner. Ik kan 'nieuwe map aanmaken' wel aanklikken, maar er gebeurt niets. Ook staat Byte Fence nog in het rechter-muisklik-menu.
Dit is uiteraard een zeer onhandig probleem. Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Jan
 
nog niet opgelost

Heb op advies van deze site re-image gedownload, die vond problemen, waaronder verschillende virussen, daar schrok ik van, dus maar een licensiecode gekocht... Na verschillende reparatiepogingen bleven 3 virussen over. Dat bleken meldingen van Premium Opinion, die ik na enig internet speurwerk simpel zelf kon verwijderen. Re-image vindt geen problemen meer, maar het probleem dat ik hierboven noemde bestaat nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog wat verder gaan zoeken en vragen. Een vriend wees me op deze video: https://www.youtube.com/watch?v=PmsUUm8iLNE Dit verhielp in ieder geval het belangrijkste probleem. Ik kan weer nieuwe mappen aanmaken! In mijn geval bestond de genoemde directory alleen niet en heb ik hem zelf gemaakt en de sleutel kon ik niet kopieëren en plakken. Ik heb hem teken voor teken overgetypt. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
 
Het is voor het eerst dat ik van een dergelijk probleem hoor.
Mooi dat het is opgelost en bedankt voor het delen van deze oplossing :)

Wellicht handig voor als er nog iemand tegenaan loopt. Het gaat om deze registersleutel:
Code:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers\New

Name		Type		Data
Default		REG_SZ		{D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719}

De data is een Class Identifier bij deze sleutel:
Code:
HKEY_CLASSES_ROOT\WOW6432Node\CLSID\{D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719}\InProcServer32
Met de volgende waarden:
Capture.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan