Kan geen programma's (exe-bestanden) meer openen door Windows-beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikernu

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
19
Hoi, ik kan sinds een paar dagen geen programma meer openen. Ik krijg dan meteen de melding van Windows-beveiliging dat deze bestanden niet kunnen worden geopend.
Ik heb al geprobeerd in de veilige modus om te kijken of het dan werkt, maar helaas. Ik kan ook geen systeemherstel uitvoeren omdat hij aangeeft dat er geen op staat.
Wel kan ik in het configuratiescherm en heb wat progjes gede-installeerd voor de zekerheid.
Ook met "uitvoeren" kan ik geen progje openen. Wel heb ik door in de veilige modus met opdrachtprompt msconfig kunnen openen en zo bij opstarten alles uit kunnen vinken, en zo ook bij services.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen zónder dat ik alles moet herinstalleren?
BVD voor uw reactie
 
Probeer: Maak een snelkoppeling, met opdrachtregel: sfc /scannow
Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Als dat niet werkt of geen oplossing biedt, dan is je Windows zodanig verzuurd dat herinstallatie wat mij betreft de enige zinvolle optie is.

Tijs.
 
Dank voor je reactie!

Helaas, ook hier krijg ik de melding.
Ook als ik in de opdrachtprompt zit en het commando ingeef, dan krijg ik een melding teweten: "Kan geen verbinding maken met de service".
Bied het echt géén andere oplossing dan een her-installatie???
 
Ik zie (voor een niet-computersavvy gebruik) geen andere mogelijkheid: Er is echt iets stevig kapot.
Maar je kunt googelen, misschien kom je ergens, als je standaard Windows troubleshooting doet:

Eerste plek waar je moet gaan kijken is in Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> evenvwr.exe
Kijk in de Windows Logboeken -> Systeem en Windows Logboeken -> Toepassingen
Kijk rondom de tijd dat je de pc aanzette, want daar gaat zowiezo blijkbaar wat mis (bepaalde services die niet startten, zoals je meldde in je laatste posting).

Overigens heeft dit allemaal weinig zin als je pc nu verzuurd is met trojans, virussen etc. Dus ook daar kun je nog eens naar kijken (virusscan, anti-malware scan etc.)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan