Kan geen programma's installeren op windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selo22

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
58
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. Wanneer ik een programma wil installeren, krijg ik de volgende melding tijdens de installatie: "An error occured while attempting to create directory C:\programdata\microsoft\windows\startmenu.

Ik heb een asus met windows 8. UAC heb ik uitgeschakeld maar probleem blijft (ook na inschakelen). Ik heb via administrator account geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Heb ook gerommeld met toegangsrechten ook zonder succes.

Ik gebruikt F-secure maar had dit probleem ook eerder (nooit op kunnen lossen).

Heeft iemand tips? Heb al paar uur via google en forums gezocht maar geen oplossing gevonden.
 
ik heb hetzelfde probleem gehad in win 7 en heb het ook niet kunnen oplossen.
Windows opnieuw geïnstalleerd en de problemen waren weg.
Ik gebruik ook f-secure ....
 
@ theknight: heb je link bekeken maar ik zie geen oplossing voor mijn probleem.

@ de jean: is het probleem ooit later nog terug gekomen? na opnieuw installeren van windows.
 
neen, sinds herinstallatie geen probleem meer, mét f-secure als av.
 
Denk dat ik dan ook maar moet herinstalleren. Liever niet maar als het moet.. :(


Iemand anders nog tips?
 
Schakel F-Secure uit om daarna software te installeren als controle voor deze hypothese & je weet het zeker.
Een andere oplossing is dan om een ander AV te gaan gebruiken.
 
@dorado: zojuist geprobeerd, maar zonder succes. Had dit probleem ook toen ik nog geen f-secure had geinstalleerd.

Wat ik wel vreemd vind is dat heel veel programma's wel gewoon kan installeren. Maar onder andere skype lukt niet. Zojuist skype nogmaals geprobeerd te installeren. Zie afbeelding hieronder.
Skype portable lukt wel en dat is ook wat ik al een tijdje gebruik.

Het lijkt erop dat ik onvoldoende toegang heb tot C/programdata.... ik heb ook geprobeerd om te installeren via de verborgen administrator account maar ook niet gelukt.

Naamloos.jpg
 
weet je hoe het wel lukte bij mij ?
een bijkomend admin account aanmaken, en daar installeren, maar dan moet je wel telkens van gebruiker wisselen om het proggie te gebruiken, daarom dat ik windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Sinds heb ik geen probs meer, en f-secure gebruik ik nogsteeds.
 
Probeer dit:
Download, installeer en voer Windows Repair All in One uit.

  1. Ga naar Step 3: Voer System File Check uit
  2. Ga naar Start RepairsStart (Laat een systeemherstelpunt & een registerbackup uitvoeren)
In het keuzemenu vink je volgende punten aan:
  • Register System Files
  • Repair MSI (Windows Installer)
  • Restore Important Windows Services

Herstart en schakel -tijdelijk- je antivirussoftware uit tijdens het uitvoeren.
 
staat wel vermeld dat dit proggie egl voor 32 bits is en niet voor 64 ... proberen kost natuurlijk niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas niet gelukt :(

weet je hoe het wel lukte bij mij ?
een bijkomend admin account aanmaken, en daar installeren, maar dan moet je wel telkens van gebruiker wisselen om het proggie te gebruiken, daarom dat ik windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Sinds heb ik geen probs meer, en f-secure gebruik ik nogsteeds.

Heb ook geprobeerd om via de verborgen administrator account te installeren, maar dit lukt ook niet.

Nog even zoeken naar een oplossing, anders windows opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er kunnen nog een aantal zaken oorzaak zijn.
Probeer dit:
Voer Windows Repair All in One uit.

  1. Ga naar Start RepairsStart (Laat een systeemherstelpunt & een registerbackup uitvoeren)
In het keuzemenu vink je volgende punten aan:
  • Reset Registry Permissions
  • Reset File Permissions
    [*]Repair WMI
    [*]Remove Policies set by infections
    [*]Remove Temp Files

Herstart en schakel -tijdelijk- je antivirussoftware uit tijdens het uitvoeren.
 
Er kunnen nog een aantal zaken oorzaak zijn.
Probeer dit:
Voer Windows Repair All in One uit.

  1. Ga naar Start RepairsStart (Laat een systeemherstelpunt & een registerbackup uitvoeren)
In het keuzemenu vink je volgende punten aan:
  • Reset Registry Permissions
  • Reset File Permissions
    [*]Repair WMI
    [*]Remove Policies set by infections
    [*]Remove Temp Files

Herstart en schakel -tijdelijk- je antivirussoftware uit tijdens het uitvoeren.

Gelukt!! Heel erg bedankt! :thumb:
 
Mooi!;)
Klik dan ff op "Zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, in de beginposting van je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan