Kan geen RDP verbinding maken met server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordi Hekhuis

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
75
Goedemiddag,

Ik ben helemaal nieuw met het posten op dit Forum, dus als ik een fout maak o.i.d. wil ik het graag horen zodat ik dit gelijk kan verbeteren.

Ik kom vaak op dit forum uit als ik een oplossing voor een probleem zoek en meestal vind ik hier ook de oplossing.

Nu mijn probleem:

Ik heb bij een klant van mij een server draaien met windows 2008 met Hyper-V op deze machine draait virtueel een standaard 2003 server, die gebruikt wordt voor accountview en Freepack. De 2003 server is lid van het domein en kan vanaf de 2008 server benaderd worden door middel van hyper-v en rdp. Als ik een vpn verbinding naar die locatie kan ik zonder problemen via RDP op de 2008 server komen (192.168.32.5). Als ik naar de 2003 server wil (192.168.32.7) krijg ik afwisselend twee meldingen.

1. De RPC server is niet beschikbaar
2. Ongeldig netwerkadres

Af en toe kan ik wel gewoon inloggen.

Wat ik wel heel de tijd kan is op de server zelf (lokaal) inloggen, maar als ik op het domein in wil loggen lukt het meer niet dan wel.

De eventlogs van de 2003 server geven 4 verschillende meldingen weer:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1219
Datum: 2-10-2009
Tijd: 14:25:42
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DC01
Beschrijving:
Aanmelden voor BEDRIJFSNAAM\gebruiker is geweigerd. Kan de gebruikersconfiguratie voor Terminal Server niet ophalen. Fout: Ongeldig netwerkadres.


Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: ab 06 00 00 «...

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1219
Datum: 2-10-2009
Tijd: 14:19:29
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DC01
Beschrijving: