Kan geen RDP verbinding maken met server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordi Hekhuis

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
75
Goedemiddag,

Ik ben helemaal nieuw met het posten op dit Forum, dus als ik een fout maak o.i.d. wil ik het graag horen zodat ik dit gelijk kan verbeteren.

Ik kom vaak op dit forum uit als ik een oplossing voor een probleem zoek en meestal vind ik hier ook de oplossing.

Nu mijn probleem:

Ik heb bij een klant van mij een server draaien met windows 2008 met Hyper-V op deze machine draait virtueel een standaard 2003 server, die gebruikt wordt voor accountview en Freepack. De 2003 server is lid van het domein en kan vanaf de 2008 server benaderd worden door middel van hyper-v en rdp. Als ik een vpn verbinding naar die locatie kan ik zonder problemen via RDP op de 2008 server komen (192.168.32.5). Als ik naar de 2003 server wil (192.168.32.7) krijg ik afwisselend twee meldingen.

1. De RPC server is niet beschikbaar
2. Ongeldig netwerkadres

Af en toe kan ik wel gewoon inloggen.

Wat ik wel heel de tijd kan is op de server zelf (lokaal) inloggen, maar als ik op het domein in wil loggen lukt het meer niet dan wel.

De eventlogs van de 2003 server geven 4 verschillende meldingen weer:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1219
Datum: 2-10-2009
Tijd: 14:25:42
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DC01
Beschrijving:
Aanmelden voor BEDRIJFSNAAM\gebruiker is geweigerd. Kan de gebruikersconfiguratie voor Terminal Server niet ophalen. Fout: Ongeldig netwerkadres.


Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: ab 06 00 00 «...

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1219
Datum: 2-10-2009
Tijd: 14:19:29
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DC01
Beschrijving:
Aanmelden voor BEDRIJFSNAAM\gebruiker is geweigerd. Kan de gebruikersconfiguratie voor Terminal Server niet ophalen. Fout: De RPC-server is niet beschikbaar.


Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: ba 06 00 00 º...

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1058
Datum: 2-10-2009
Tijd: 14:34:49
Gebruiker: BEDRIJFSNAAM\gebruiker
Computer: DC01
Beschrijving:
Windows kan geen toegang krijgen tot het bestand gpt.ini voor groepsbeleidsobject CN={306C313C-3486-4973-8A80-F77356DE15BA},CN=POLICIES,CN=SYSTEM,DC=BEDRIJFSNAAM,DC=LOCAL. Het bestand moet aanwezig zijn op locatie \\bedrijfsnaam.local\SysVol\bedrijfsnaam.local\Policies\{306C313C-3486-4973-8A80-F77356DE15BA}\gpt.ini. De notatie van de opgegeven netwerknaam is ongeldig. . Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1030
Datum: 2-10-2009
Tijd: 14:34:49
Gebruiker: BEDRIJFSNAAM\gebruiker
Computer: DC01
Beschrijving:
Kan niet zoeken naar de lijst met groepsbeleidsobjecten. Controleer het gebeurtenislogboek op berichten die eerder door de beleidsengine zijn geregistreerd en die mogelijk de oorzaak hiervoor bevatten.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Als ik bij uitvoeren \\bedrijfsnaam.local intyp kan ik bij de map sysvol op het moment dat ik wel gewoon kan inloggen. Als ik niet kan inloggen en de 2003 overneem via Hyper-V kan ik bij alle mappen behalve sysvol. de rechten op die map staan ingesteld dat iedereen inclusief administrator in ieder geval lees en uitvoer rechten heeft.

Als ik \\SBS01 intyp in uitvoeren (naam de 2008 server) op het moment dat ik niet kan inloggen, kan ik wel overal bij. Ik ben nu een beetje ten einde raad en hoop dat iemand hier mij kan helpen.
 
Zoek op Google naar nltest.exe en dcdiag.exe, en ga daarmee je W2003 server testen. Kijk natuurlijk ook na of de RPC service wel draait. Dat is zo'n beetje de belangrijkste service naast Netlogon, Workstation en Server.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Opgeslost

Hallo Tijs,

Bedankt voor je reactie. Het probleem is inmiddels opgelost, er stonden nog verkeerde verwijzingen in dns instellingen. Mijn collega heeft dit inmiddels aangepast dus ik kan helaas niet precies vertellen wat er is aangepast.

Bedankt voor de hulp.
 
Maakt (gedeeltelijk) niet uit dat je niet weet wat er gewijzigd is. De 2 tests waar ik het over had hadden (o.a.) problemen met DNS aangeduid, dus ik denk dat je er daarmee ook wel was gekomen.

[Als je dat evt. nog niet gedaan had]: Klik nog even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan