Kan geen software verwijderen in XP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

X-men

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Hoi

Mijn harde schijf is bijna vol. Ik wil een aantal software verwijderen via
start-> instellingen-> configuratiescherm-> software->
Ik zie daar een lijst van een dertigtal programma's en als ik erop klik kan ik ze niet verwijderen. Recent geïnstalleerde programma's kan ik wel verwijderen. Dit zijn een 6-tal.
Ik heb via internet verschillende uninstall software gedownload. Daarop zie ik dezelfde 6-tal die ik via start-> instellingen-> configuratiescherm-> software kan zien.

Wie kan mij helpen aub?
Elke goede raad is welkom.

Met vriendelijk groeten
X-men

Noem eens op wat je wil verwijderen, misschien zijn het wel windows progr.

maak anders een screendump van je softwarescherm, misschien staat er wel van die fijne spyware tussen die je op een speciale manier moet verwijderen......

Die programmas staan ook ALTIJD ergens op je computer, MEESTAL is dit C:\Program Files\"naam programma" en daar staat meestal ook een uninstaller bij. Als je nog meer plaats wilt vrijmaken: Deze computer, eigenschappen van C:\ schijfopruiming. Onder de tools of extras staat ook nog een disk defragmenter, deze maakt je computer iets sneller :thumb:

welkom op Helpmij

Even een rare vraag:) Staan diegene die je niet kan verwijderen via configuratiescherm/software nog wel op je computer? want soms blijft wel de vermelding staan, maar aangezien het programma er niet meer is kun je het ook niet verwijderen. Er zijn wel tweakprogramma's waarmee je die lijst kan schoonmaken.

Optie 2: probeer het eens via veilige modus: bij het opstarten van de computer op F8 drukken en daar voor de optie veilige modus kiezen (met de pijltjes toetsen). Dan in de windows die dan verschijnt weer in het configuratiescherm sofware kiezen en het dan nog eens te proberen.

Beste mensen

De toepassingen die ik wil verwijderen zijn, zijn geïnstalleerde programma's. Het zijn dus geen achterblijfsels van eerder gewiste software!

Er zitten ook geen uninstallers bij!
Bijvoorbeeld : Panda antivirus, Nokia PC Suite en andere.
Als ik de map van Panda Software wil verwijderen krijg ik de melding : kan libxml2.dll niet verwijderen. Bij Nokia PC Suite de melding : kan PCSM.dll niet verwijderen, toegang is geweigerd, controleer of de schijf vol is tegen schrijven, is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.

Dit zijn enkel 2 voorbeelden.
Wie kan er mij helpen aub?
Graag jullie advies aub?
X-men

Zie bijlage voor een screendump !!

Bijlagen

• screendump.JPG
    screendump.JPG
    80,1 KB · Weergaven: 83
Sinds wanneer is dit zo eigelijk? en heb je het al in veilige modus geprobeerd????

Wanneer weet ik niet, maar sinds kort heb ik dit opgemekt. Vroeger nooit problemen gehad.
Heb ook geprobeerd in veilige modus!
Systeemherstel lukt ook niet terwijl er eerdere herstelpunten in vetjes staat!

Groeten
X-men

X-men zei:
Wanneer weet ik niet, maar sinds kort heb ik dit opgemekt. Vroeger nooit problemen gehad.
Heb ook geprobeerd in veilige modus!
Systeemherstel lukt ook niet terwijl er eerdere herstelpunten in vetjes staat!

Groeten
X-men

Misschien is het tijd eens online te laten scannen?

Hoe online?
Denk je dat mijn bakje geînfecteerd is?
Ik heb hem gisteren gescand!
Hij was clean!

Dan weet ik het ook niet verder... Iemand?

Ja hoor ik, dat voorbeel van de Nokia PC suite of soiets mafs (weet het niet meer zeker hoe het noemde), als hij zegt dat het mogenlijk in gebruik is, wilt het zeggen dat dat progje op de achtergrond draait, kijk eens bij taakbeheer of je iets terug vindt van nokia bij proceces? De reden dat je dat dan niet kan verwijderen is dezelfde als de reden waarom je een boek niet kan lezen en tegelijkertijd in de prullemand gooien.
Voor de rest, "toegang geweigerd" zit je in het administator acount? en dingen als Nokia PC dinges lijken me niet meteen van die hardnekkige spyware die je bijna met geen mogenlijkheid afkrijgt...

- Windows instal clean up

gratis te downloaden bij microsoft.

- Regcleaner http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm

incluis de-installer programma

- Spybot

in de expertmodus zit een overzicht hoe en waar iets te verwijderen

- East tec eraser 2005

na mijn menig de staalborstel onder de verwijderaars. Instellen op de Gutmann methode

Of

Als het echt niet wil lukken, slecteer map en verwijder met shift-delete, regcleaner draaien en PC opnieuwe opstarten.

Pas wel op met Panda want die zit blijkbaar nogal diep in je systeem is zeer hardnekkig te verwijderen en als die verwijderd wordt kan je vaak niet meer internetten.

Optie: wissel via Pm msn adressen uit en ik kan je mogelijk via msn makkelijker en snleer verder helpen

Alle programma's zijn via Google makkelijk te vinden.

Succes!

Chocka zei:
Pas wel op met Panda want die zit blijkbaar nogal diep in je systeem is zeer hardnekkig te verwijderen en als die verwijderd wordt kan je vaak niet meer internetten.
Als je stomweg mappen/bestanden weggooit of een 'staalborstel' hanteert, kan dat inderdaad gebeuren. Want dan gooi je de LSP-keten overhoop. Meestal is het beter even na te denken alvorens geweld te gaan gebruiken. ;) :)
Gewoon de services van Panda eerst netjes uitzetten via services.msc en de opstart-items uitschakelen via msconfig > opstarten. Dan is deïnstallatie van Panda via Configuratiescherm > Software normaliter geen probleem meer (misschien op wat onbelangrijke restjes in het register na) en help je je internetverbinding niet de vernieling in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan