Kan geen standaard printer instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrloonstra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2015
Hallo,

IK heb een printer geïnstalleerd gehad een hp 6500 nu heb ik deze eraf gehaald maar ik kan nu geen nieuwe printer als standaard printer instellen en bij programma's komt deze nog steeds als printer voor terwijl ik niets meer van deze printer kan vinden. Hoe kan ik alle gegevens van de oude printer verwijderen zodat ik een andere printer als standaard printer kan gebruiken.

mvg

Welk besturingssysteem?
Nieuwe printer al geïnstalleerd?

Ga naar Apparaten en printers Weergeven.
Selecteer daar je nieuwe printer en stel deze in als standaardprinter.

Ik heb nieuwe printer al geïnstalleerd de oude printer staat er niet meer tussen alleen als ik de nieuwe printer wil selecteren krijg ik een foutmelding: de bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x00000709). Controleer de printernaam en controleer of de printer met het netwerk is verbonden.
De printer is verbonden omdat vanuit de thuis computer ik wel kan printen en vanaf met laptop dus niet vanwege deze fout. En de oude printer staat nog wel ls standaard printer in programma's zoals word. Ik kan in dat programma wel zien dat er nog 1 taak in de afdrukrij staat maar ik kan deze niet verwijderen omdat de printer niet te vinden is waar dan ook. Ik heb dan wel gevonden dat die eerst verwijderd moet worden maar hoe moet ik dat doen (als dat het probleem is)

Maak eerst een systeemherstelpunt.

ga dan hiermee aan de slag: http://answers.microsoft.com/en-us/...d=ab4e7395-e094-4205-91c3-7dfb644711bb&page=7

For those who also have this problem:

1 Start regedit (Start -> Run -> REGEDIT)

2 Go to the following subsection:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Windows

3 right now is the "Device"

4 remove this entry using "DELETE" or RIGHT CLICK-> DELETE

5 Close REGEDIT

6 Reboot computer

7 Problem solved!

Should get an error message in step 4, perform the following additional steps:

1 on the left (already selected) folder "WINDOWS" with the RIGHT MOUSE BUTTON click

2 "Permissions ..." click

3 In the window below for the user "Full Control" and "Read" Mark / permit (hook at spec. Permissions disappears)

4 Close the window with OK

5 Now you can delete the entry (DEVICE)

Laatst bewerkt:
de oude printer is verwijderd maar ik kan nog steeds niet de nieuwe printer als standaard printer in stellen met de dezelfde fout

Start -> Zoeken en uitvoeren -> cmd.exe
Rechtsklik op het gevondene en kies "Als Administrator uitvoeren"
In het cmd-venster:
net stop spooler
Cd /d %windir%\system32\spool\printers
Del *.shd /y
Del *.spl /y
Net start spooler
Exit

Dan opnieuw proberen de oude printer te verwijderen en de nieuwe als standaardprinter in te stellen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan