• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan geen toegang krijgen tot **.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

deborab

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2001
Hallo,

Zowel in Excel en Word krijg ik de melding:

Kan geen toegang krijgen tot (bestandsnaam).xls. Het bestand is mogelijk beschadigd of staat op een server die niet reageert. Het kan ook zijn dat het bestand een alleen-bestand is.

Op bijna alle bestanden die ik nu open krijg ik deze melding..
Het staat niet op alleen lezen, gisteren heb ik veel van deze documenten nog bekeken.

Ik heb namelijk nieuwe mappen op mijn laptop aangemaakt, en ben de bestanden aan het verplaatsen.

(In word krijg ik de melding dat het (bestandsnaam).doc is vergrendeld om te worden bewerkt door een andere gebruiker)

Wie weet hier een oplossing voor?

Groeten,

Hoe probeer je het bestand te openen:

Omdat je je bestanden hebt verplaatst kun je de bestanden niet meer openen via recent geopende bestanden of via snelkoppelingen.

Zoek je bestanden eens op en open ze vanaf daar.
Lukt het dan wel?

Ik heb ze geprobeerd te openen via dubbelklik op het bestand, via excel en dan openen en dan het bestand zoeken.
Zo doe ik het altijd.

Het is alleen zo raar dat ik nu mijn oude bestanden van excel niet meer kan openen in Office 2007, en dit tot gisteren nog wel kon.

Start U pc eens op in veilige modus en probeer dan of je , je bestanden open krijgt .eventueel een rechtermuis klik en eigenschappen bekijken of het geen lege map is die daar staat . Ik heb vorig jaar ook een geval gehad die alles had verzet en was hierbij de machtiging over zijn bestanden kwijt gespeeld , ik zag de mappen staan maar kom ze ook niet openen , ik heb toen de administrator rechten terug tegoei gezet op die man zijn cpu , vraag me nu ni direct hoe want ik heb er 2 dagen zitten aan klooien .

hallo,

Ik heb gisteren me pc laten scannen en voor de zoveelste keer opnieuw opgestart, en zelfs uitgehad, toen kon ik nog niet bij de bestanden.

Tot mijn grote verbazing kan ik nu weer alle bestanden openen, zowel de xls en xlsx en ook alle doc bestanden.

Ik heb geen idee hoe het is opgelost maar bij deze.

Toch bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan