Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk heeft u

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menny1964

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2011
Hallo,

Sinds vorige week kan mijn moeder op haar laptop geen enkel programma meer opstarten. Bij iedere poging krijg je de melding: Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk heeft u geen toegangsmachteging voor het item.

De laatste tijd was haar laptop wel wat traag maar virusvrij. Vorige week heeft haar vriend wat vrussen gevonden (weet niet welke) deze verwijderd.
Daarna heeft hij geprobeerd systeemherstel te doen en dit bleef hangen op 60%.

Nu kan ik op haar laptop geen enkel programme meer op starten. Wel kan ik via een pictogram, downloads op haar bureaublad, wel haar harddisk benaderen. Kan daar kopieen maken maar ook daar geen enkel programma opstarten.

Als ik via veiligmodus opstart slaat de laptop na een paar minuten uit. Ik moet dan de batterij en power er af halen waarna ik weer kan opstarten.
Dit doet de laptop ook als ik probeer via een opstart cd, waar een reparatiemanager op staat, op te starten.

Weet iemand wat er aan de hand is en of het nog te herstellen is?

Alvast bedankt voor de aandacht!

Groetjes,
Menny

Er kunnen meerdere oorzaken aan te wijzen zijn van dit probleem. Kijk hier maar eens.(punt 3)

Log in in veilige modus als admin en zet de rechten voor alle gebruikers van de schijf (C) goed.
Voeg evt. een nieuwe gebruiker toe als de huidige gebruiker als admin ingelogd is.
Verplaats de documenten en mail naar de nieuwe gebruiker
Lees hier meer over het kopiëren naar een ander account:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Fix-a-corrupted-user-profile

Scan iig eens met ESET Online Scanner
Succes.

Laatst bewerkt:
"Mogelijk heeft u geen toegangsmachteging voor het item." wijst meestal op een infectie die het verhindert van programma's uit te voeren. De infectie zit waarschijnlijk ook in MBR vandaar dat veilige modus en de opstart cd zoveel kuren heeft.

Omdat je niet meer in veilige modus kan komen omwille van deze zware infectie moet je altijd in het achterhoofd houden dat in sommige gevallen het besturingssysteem niet meer te redden valt. Maar we gaan het zéker en vast proberen!

Heb je nog "lege" CD waarvan we een Boot-CD kunnen maken?

Zo ja;

Gebruik een PC waar je nog wel uiteraard kan op werken.

1) Ga naar http://www.hirensbootcd.org/download/
2) Download de ISO (495 MB groot)
3) Volg de instructies voor het branden op de website.
4) Stel in de BIOS instellingen v/d defecte computer in dat er vanaf CD als 1ste wordt geboot.
5) Steek de CD die we zojuist hebben gemaakt.

Stap 1. Kies de 2de optie; Start Mini XP en maak backups van belangrijke bestanden!

hirensbootcd.jpg

Via Mini XP kun je al je files terug backupen. Let op: Géén .exe, .pif, php, html bestanden backupen. Deze kunnen besmet worden door Virut infectie.

Stap 2. Je hebt dus van alle belangrijke documenten een backup gemaakt? Zo ja; We gaan via Mini XP de infectie proberen te neutraliseren. Ga naar Program Launcher die opstart wanneer Mini XP wordt opgestart. Kies hiervoor Antivirus/Antispyware. Kies daaruit MBAM en voer een scan uit!

win-02_antivirus_spyware.png

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reaktie.

Heb met de eerste virusscanner 2 trojan's gevonden en die zijn gerepareerd.
Krijg nu iet meer de foutmelding maar hij vraagt nu bij alle applicaties met welk programmma hij die moet uitvoeren.

Het opstarten met een cd lukt niet. Hij start wel op maar na een korte tijd knalt ie totaal uit en moet ik batterij en power eraf halen om totaal te resetten. Daarna kan ik weer opstarten.

Normaal opstarten vanaf de hd lukt wel en kan zowaar ook weer op het internet. Maar de rest werkt niet!

Iemand nog een idee?

Avast bedankt.

Groetjes,
Menny

p.s. moet nu eerst opzoek naar een lege cd. Dan zal ik proberen met die andere aangeraden boot cd het te herstellen.

p.s. moet nu eerst opzoek naar een lege cd. Dan zal ik proberen met die andere aangeraden boot cd het te herstellen.

Met een USB kan dit ook hoor, als je geen CD ter beschikking hebt. Je computer/bios moet dan wel USB ondersteunen voor het booten.

Heb het op een usb gezet maar werkt niet. Krijg een blauwscherm met foutmeldingen maar dat gaat zo snel dat ik het niet kan lezen. Daarna start hij met het scherm dat hij niet goed afgesloten is en hoe op te starten. Vervolgens start hij gewoon van de hd op.

Heb het op een usb gezet maar werkt niet. Krijg een blauwscherm met foutmeldingen maar dat gaat zo snel dat ik het niet kan lezen. Daarna start hij met het scherm dat hij niet goed afgesloten is en hoe op te starten. Vervolgens start hij gewoon van de hd op.

Heb je dé precieze procedure opgevolgd voor het op USB zetten, zoals dat werd uitgelegd op Hiren's Boot website?

Laatst bewerkt:
Of heb je bootvolgorde goed aangepast?

Om v/d opstartbare USB te kunnen starten, moet je eerst in de BIOS v/d pc de bootvolgorde aanpassen. om in de BIOS van de PC te komen moeten we meestal op een van de volgende knoppen drukken tijdens de beginstart van de PC. (DEL, F10, F2).

In de BIOS ziet het scherm waar we de bootvolgorde moeten instellen er ongeveer zo uit, zie afbeelding hieronder.
img0123.jpg

Had een foutje gemaakt maar wel gedaan. Hij doet het maar begrijp niet hoe ik verder moet na de door jou aangegeven keuze van antivirus spyware. Heb geklikt op mailwarebytes. Is dit goed of moet ik meer doen?

Thanks voor de input!

Groetjes,
Menny

Goedemorgen,

Heb geprobeerd om een scan uit te voeren met mailwarebytes maar er verschijnt een kort dos scherm en dat sluit zich weer.

Doe ik iets fout? Geen idee hoe ik nu verder moet!

Alle hulp is welkom.

Groetjes,
Menny

Goedemorgen,

Heb geprobeerd om een scan uit te voeren met mailwarebytes maar er verschijnt een kort dos scherm en dat sluit zich weer.

Doe ik iets fout? Geen idee hoe ik nu verder moet!

Alle hulp is welkom.

Groetjes,
Menny

Probeer de andere tools eens (SuperAntiSpyware én Avira). Als je steeds het gevoel hebt dat je géén tool kan runnen. Run dan eerst Rkill dit schakelt die moeilijke malware direct uit en voer dan een scan uit met de andere programma's.

Laatst bewerkt:
Heb Rkill nog net kunnen draaien maar als ik verder probeer te gaan knalt hij eruit net als met de cd. Moet weer alles eruit halen en kan dan pas weer verder.

Geen idee hoe het komt dat de laptop op slot schiet. Als ik gewoon windows van de hd opstart doet hij dat niet.

Enig idee hoe dat kan en wat k er aan kan doen zodat ik het andere rogramma wel kan laten draaien?

Groetjes,
Menny

Heb je alle belangrijke documenten ergens bewaart op een extern apparaat? Zo ja;

Ik heb zo'n vermoede dat er wel meer a.d.h. is, we gaan kijken of het a/d hardisk ligt;

Steek de Hiren's boot CD in je computer. Boot deze en start deze keer niet Mini XP op maar je kiest voor Start Hiren's boot CD. Ga naar Hard disk tools en kies hierin de bovenste optie zoals in onderstaand (HDat2 4.53 (Test / Repair bad sectors) voorbeeld:

dos-09-harddisk_tools-1.png

Laat me weten even weten of de tool defecte sectoren/clusters heeft gevonden.

Laatst bewerkt:
Heb het geprobeerd maar dan knalt hij dat er ook uit. Ben niet verder gekomen dan 7%. Heb het nog een paar keer een poging gedaan maar kwam niet verder.

Enig idee wat nu te doen? Is er misschien een soortgelijk programma dat onthoudt waar hij gebleven is ofzo?

Heb je een USB-apparaat bij de hand?

Zo ja:

Download Rkill op een goede computer.
Zet het op USB en zet het daarna over naar die computer met het machtigingsprocedureprobleem.
Start Rkill op de computer met het machtingsprocedureprobleem. Nadat Rkill gedraaid heeft, test je of je terug programma's kan openen. Zo niet laat je nog één keer lopen. Als je nu terug programma's kan openen. Open je meteen je browser en download je MBAM. Laat hem goed scannen en post de uitslag v/d scan in je volgend bericht.

Laatst bewerkt:
Ja heb een usb stick waar het programma op staat en heb ook een externe usb hd

Hoe start ik rkill op. Gewoon in windows met uitvoeren of moet ik dat anders doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan