Kan geen trema''s en accenten meer typen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.Elissen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Bij voorbaat excuses als ik de vraag toch op het verkeerde forum heb geplaatst!!

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar opeens kan ik geen trema en accenten meer op de letters typen.

Wanneer ik shift indruk en het trema en bijvoorbeeld de e krijg ik het volgende: ""e Bij de accenten hetzelfde: ``e , of ''e.

Alvast bedankt voor de reactie.

John.

Om welke versie van Windows gaat het? :)

Taal/toetsenbord niet versprongen?

Taal dient ned. te zijn en toetsenbord VS INT.

Mogelijk staat er in je systray een icon en kan je door dit aan te clicken opnieuw op de juiste taal gezet worden.

Taal/toetsenbord niet versprongen?

Mogelijk staat er in je systray een icon en kan je door dit aan te clicken opnieuw op de juiste taal gezet worden.

Dat zou kunnen. Het gaat mij echter iets te ver. Waar en hoe kan ik zien of de taal nog goed ingesteld is?

Zie: http://computertotaal.nl/software/21797-allerlei-toetsenbordproblemen-oplossen.html

Ogf misschien dit: Gebruik je numlockblok?
o ja, staat numlock wel aan?

De taal staat op Nederlands en het toetsenbord VS.

Numlock zegt mij niks. Wel net gegoogled. Advies daar:

Als je je computer opstart staat numlock altijd uit?
Ga naar je registry. Dit doe je als volgt:

Strat > Uitvoeren > regedit intypen en ENTER

Ga vervolgens naar HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators en zorg ervoor dat deze waarde op 2 staat

Dit heb ik gedaan, maar zonder effect.

Hebben we het nu over het numlockblok?
En met alt ( als je van numlockblok gebruik maakt)?

Laatst bewerkt:
Wat numlock hier precies mee te maken heeft is mij een raadsel :confused:

Lijkt mij eerder gewoon een andere toetsenbordindeling te zijn.

• Ga naar het configuratiescherm via het Start menu
  • Kies Internationale instellingen, dan het tabblad Talen
  • Druk op Details en kies tabblad Instellingen

Daar zal een menu verschijnen soortgelijk aan deze:
toetsenbord1.png

Zorg er voor dat in het lijstje alleen "Verenigde Staten (Internationaal)" staat.

Tha Devil, dan gebruik je vast je numlock (aan) niet met Alt + toetsen om letters met accentueren te produceren.
:D

Ik krijg een foutmelding als ik het programma probeer te downloaden; ook als ik dat via de site van malewarebytes doe.

Dat kan ik niet. Die optie is uitgeschakeld door mijn werkgever. Het is een laptop van mijn werk

Ik heb mij net ingelogd met de token op mijn werk. Als ik daar gebruik maak van Word, werkt wel alles zoals het hoort. Dan kan het niet aan het toetsenbord liggen, toch?

De taal staat op Nederlands en het toetsenbord VS.

Zie dat Zoeff schrijft:
Oftewel: Verenigde Staten (Internationaal), díe toetsenbordindeling moet je hebben, niet Verenigde Staten.

Tijs.

Het staat ook op V.S. internationaal. Maar raar dat als ik inlog op mijn werk alles goed functioneert.

Tha Devil, dan gebruik je vast je numlock (aan) niet met Alt + toetsen om letters met accentueren te produceren.
:D
Daar ging de vraag ook niet om :) (En op mijn iMac heb ik ze inderdaad niet nodig :p)
Wanneer ik shift indruk en het trema en bijvoorbeeld de e krijg ik het volgende: ""e Bij de accenten hetzelfde: ``e , of ''e.
Het gaat dus niet om speciale tekens via bijvoorbeeld ALT+137

Tja, is maleware, effe die Mbam op stick o.i.d. zetten.

Dat wil ik wel maar zo ver kom ik niet eens. Ik ga proberen
via mijn prive pc en teamviewer de software op de laptop te krijgen en dan te installeren; hoop dat t zo lukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan