Kan geen verbinding krijgen met router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joostvwee

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
7
Ik heb gister mijn laptop opnieuw geinstalleerd (Met DVD gerecoverd, dus c schijf geformateerd)
HIerna wou ik weer het internet op echter ik krijg geen verbinding meer.

Acer aspire 3690
Windows XP
MCafee virusscanner en firewall
Draadloze internetverbinding:
router: Sitecom-WL161
draadloze netwerkkaart: Atheros AR5005G wireless network adapter

mijn router kan ik gewoon terugvinden tussen de draadloze verbindingen als ik vervolgens op verbinding maken klik vul ik het Juiste wachtwoord in (Weet ik zeker).
dan verschijnt er: "Netwerkadres verkijgen" vervolgens probeert mijn laptop zo'n 2 minuten om verbinding te krijgen waarna ik de melding krijg.
"kan geen verbinding maken met het voorkeursnetwerk"

Als ik vervolgens met de rechtermuisknop op het draadloze interneticoon klik en dan herstellen klik, komt de laptop uiteindleijk met de melding dat hij het ip adres niet kan vernieuwen.

Ik heb al van alles geprobeerd. Heb van acer de nieuweste drivers voor mijn draadlozenetwerkkaart geisntalleerd. alle firewalls uitgezet. Router van het stroom gehaald en wweer aan gezet.

Het ligt in ieder geval aan mijn laptop want 2 andere computers( ook allebij XP en draadloos) hebben wel gewoon verbinding.

Ik heb al wat gezocht naar oplossingen. Daar werd vaak gezegt dat ik mijn IP adres moet vernieuwen. Dit heb ik geprobeerd op de volgende manier:

uitvoeren>cmd>ipconfig/renew
dan krijg ik de volgende melding

er kan geen enkele bewerking op draadloze netwerkverbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.


Heeft iemand enig idee. behalve het vervangen van de router
 
zet de beveiliging in de router eens uit......
werkt het dan wel.
 
pingen...? wat is dat

ik heb de beveiliging met betrekking tot het mac adress al uitgezet.
 
Ik heb inmiddels de router gepinged... vanaf mijn vaste computer (draadloos) vind hij inderdaad de router
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Joost>ping 192.168.0.1

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=255
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=6 ms TTL=255

Ping-statistieken voor 192.168.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 2ms, Maximum = 6ms, Gemiddelde = 3ms

C:\Documents and Settings\Joost>

als ik ditzelfde doe op mijn laptop krijg ik 4 keer de mleding
Doelhost niet bereikbaar

dus dit helpt ook niet echt
 
Hallo,

Dat kan wel kloppen dat op je laptop de doelhost niet bereikbaar is.
Immers je hebt geen ip-adres van de router gekregen. De laptop geeft zichzelf dan een ip-adres dat waarschijnlijk niet in range van de router ligt.
Verder is het moeilijk om van afstand te zien wat er nu werkelijk aan de hand is.
Heb je verstand van netwerken??? Dat praat wat gemakkelijker.
Verder is het ook nog mogelijk dat het met de WEP c.q. WPA beveiliging temaken heeft. Indien je de laptop opnieuw hebt ingericht wordt standaard geïnstalleerd voor alleen WEP encryptie. Staat je draadloze router nu ingesteld op b.v. WPA dan gaat het echt niet lukken. Voor WPA ondersteuning kun je op de microsoft site een patch downloaden: WindowsXP-KB826942-x86-NLD.exe


grt
 
Laatst bewerkt:
niet zoveel verstand ik zal er even naar zoeken.

O ja nog een toevoeging mijn laptop krijgt wel verbinding op mijn universiteit met het draadloos netwerk...
raar he:rolleyes:
 
en met het WPA/WEP gebeuren heeft het ook niet te maken. mijn router draait inderdaad op WPA. maar op mijn laptop draait standard servicepack 2 waar in die update allang verwerkt is (update stamt uit 2003).
 
Ja beveiligt met een WPA sleutel (zelf ingestelde sleutel, router gekocht in een winkel).
 
Heb je het volgende al gedaan.

Dubbelklik op het ikoontje van het draadloze netwerk (rechts onderaan)
Kies voor draadloze netwerken - kies voor geavanceerde instellingen wijzigen -
tabblad draadloze netwerken - Kijk of in het linkervakje je draadloze netwerk aanwezig is.
Indien aanwezig dubbelklik op je draadloze netwerk en kijk hoe e.e.a. staat ingesteld.
Indien niet aanwezig voeg je draadloze netwerknaam toe.
Ik hoor wel van je - morgenochtend kijk ik nog wel even naar je reactie.

grt
 
Laatst bewerkt:
YES...

jij bent geniaal:D .

hij stond er wel bij maar de instellingen klopten niet hij stond op WPA2 en de gegevenscodering stond ook verkeerd:eek:

ik dacht dat dat automatisch goed zou staan.... kennelijk niet :confused:

Bedankt in ieder geval. :thumb:
 
Hallo,

Bedankt voor je compliment. Na 35 ICT (ik ben een oude man en gepensioneerd) mag dat wel. Trouwens het enige automatisme bij Bill G is de toename op zijn bankrekening.
Grapje.... zonder Bill waren we nog lang niet zo ver geweest.

hrtlk grt en succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan