Kan geen verbinding krijgen met skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

s2012

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hoi.

Sinds een paar dagen krijg ik als ik skype opstart de melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met skype

Nu heb ik al naar oplossingen gezocht.
Ik heb window vista (heb meelij met me), geen antivirus programma en in de instellingen van de firewall staat skype gewoon aangevinkt zodat het toestemming krijgt.
Ook heb ik de nieuwste versie van skype. En heb ik nooit iets van proxy instellingen gewijzigd.
Vaker het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Niks mag baten en ik ben een beetje gefrustreerd omdat ik skype nodig heb voor mijn opleiding.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Surf je wel naar willekeurig welke andere site?

Staat de systeemklok en datum wel goed? Anders kan er geen geldig certificaat worden afgegeven en kloppen de cookies niet.

Wis via de browser de tijdelijke Internetbestanden. Gebruik even een andere browser zoals Firefox.

Een goede gratis virusscanner is Avast.

Al het andere aan de computer werkt dus wel zoals surfen (chrome), datum en tijd maar ook bijv dropbox enz. Als ik op de installer voor skype klik (vraag me niet waarom ik dat doe want ik ben wanhopig) dan zoekt hij lang naar iets om skype bij te werken, dat zegt het schermpje letterlijk, om vervolgens te eindigen met de tekst dat er problemen zijn met het verbinden met de downloadserver. Misschien dat deze info helpt?

Verder heb ik net firefox gedownload en daarna alle tijdelijke internet bestanden verwijderd met ccleaner. Ik heb deze website opgezocht in firefox en voordat ik nu ben gaan typen skype opgestart maar heb nog hetzelfde probleem.
Wel heb ik in firefox naar de verbindingsinstelling gekeken en daar staat aangevinkt: proxyinstellingen van systeem gebruiken. Moet daar niet aangevinkt worden "geen proxy"?

Ik ga zelf niet aan instellingen prutsen als ik niet weet wat ik doe. Hoop dat je mij verder kan helpen en alvast bedankt.

Bijlagen

• args.jpg
    args.jpg
    40,4 KB · Weergaven: 89
De Proxy instelling van Firefox staat bij mij ook zo.

Ik heb het gegoogelt en kwam dit citaat van een medewerker van Skype tegen:

"just as so you know the latest skype version only comaptible and available for latest windows from Win 7 and up"

Vista wordt dus niet meer ondersteund in de nieuwste versies.

Een oplossing zal mogelijk zijn; zoeken naar een oudere versie op het Internet en deze dan proberen of terug gaan naar een systeemherstelpunt en hopen dat dat dan nog met Skype werkt. Er zijn speciaal sites voor "old versions" van software. Ook zijn er programma's die Apps vanuit de Playstore kunnen downloaden en draaien, zo een shell doet alsof die Android is en alles wat je op de tablet of smartphone kan draaien werkt daar dan ook. Vroeger had ik BlueStacks maar dit is nu vergeven van de extra te installeren rommel.

Ok dan is mijn oplossing om eerst via een old version software proberen te vinden en anders een nieuwe laptop kopen.

Het is zo irritant want deze computer werkt gewoon nog goed. Vind het een beetje schandalig dat zo'n groot bedrijf dit niet meer ondersteunt en via het help programma van skype op een verkeerd been wordt gezet waardoor ik nu al bijna een week ermee zit. Hetzelfde met chrome dat niet meer ondersteunt gaat worden voor vista. Zo oud is het toch ook weer niet dacht ik zo.

Maar goed. Heel erg bedankt voor je moeite alfred ik stel dit erg op prijs. Nu maar op zoek naar die oude software, thankshttp://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/thumb-up.gif

mrmusic jij ook bedankt. Alleen die site die je gaf deed het niet na wat googelen heb ik deze gevonden http://skype.en.uptodown.com/old en heb weer een werkende skype (jeeeeeeeeeeehhhh) ben hartstikke blij ook al maakt microsoft het soms moeilijk. Problemen overwinnen met hulp van anderen beats the feeling. Toppie hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan