Kan geen verbinding maken met draadloos netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

studiobart

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
hoi

Sinds gisteren kan ik geen draadloze verbinding meer maken met men router. Wel kan ik via LAN verbinding op internet. Als ik in men netwerkcentrum kom en ik klik op die blauwe pijltjes om te zoeken naar beschikbare netwerken, dan verschijnt er niets (geen netwerken beschikbaar). Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Netwerkkaart of bluetooth die niet meer werkt of zou dit aan de router van men internetprovider liggen? En wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Graag reactie.

thxs

is dit een laptop? welke?
als het een laptop is:
meestal is er dan per ongeluk op het knopje gedrukt om de wlan uit te schakelen.

er zit op een laptop ergens (ieder merk anders) aan de zijkant of voorkant een klein knopje.

dit is een HP laptop 6730 s
bij mij zit de knopje op de voorkant tussen keyboard en scherm, maar als je daar op drukt (is blauw antenneke precies) schakel je draadloos aan en uit, ma da helpt niet, vind nog steeds geen netwerk.

maar als ik nu bij iemand anders ga waar ze ook draadloos internet hebben, en daar zoek naar netwerken, en hij vind er een, dan ligt het toch niet aan men laptop maar wel aan men provider?? Graag reactie daarover.

thxs

Hoi !

Mogelijk ligt het aan de router-instellingen.

Ziet een andere PC/laptop je draadloze netwerk wel ?

Zo nee, heb je draadloos netwerk in je router wel ingesteld ?

zo ja: ligt het aan de beveiligings-instellingen van je router ?

Mogelijk mogen alleen PC's/laptops met bepaalde Mac-adressen je draadloze netwerk "zien ".

Greetz,

Harry.

juist bij iemand anders geweest waar ook draadoos internet geïnstalleerd is, en als ik daar met men laptop zoek naar netwerken, dan vind hij er geen. Wat wil dit nu zeggen?: Men bleutooth die niet meer werkt? defecte netwerkkaart? Of ligt het aan de provider?

Mogelijk ligt het aan de router-instellingen.
Waar vind ik deze instellingen?

Ziet een andere PC/laptop je draadloze netwerk wel ?
Nog niet getest, maar hij vind dus geen ander netwerk op andere locatie.

Zo nee, heb je draadloos netwerk in je router wel ingesteld ?
Hoe doe je dit?

zo ja: ligt het aan de beveiligings-instellingen van je router ?
Waar kan ik dit terugvinden?

Graag reactie

Hoi !

Als je op 'n ander draadloos netwerk ook geen verbinding krijgt (zoals je zelf zegt) ligt de fout dus bij le laptop !

Als je zeker weer dat je dradloos netwerk is ingeschakeld (zie de reactie van @nightrider) kijk je eerst even in apparaatbeheer of je draadloze netwerkchip daar als werkend geinstalleerd staat, dus zonder vraag/uitroeptekens.

Zo ja, verwijder de dradloze kaart daar dan, start opnieuw op en de kaart zal opnieuw geinstalleerd worden.

Werkt het nu wel ?

Greetz,

Harry.

hoi

In Apparaatbeheer zie ik nergens uitroeptekens/vraagtekens bij men netwerkkaarten staan, zie bijgevoegde print screen in bijlage.
Maar je zei dat ik een netwerk kaart moet verwijderen en dan terug onieuw opstarten en dat em dat dan vantzelfs terug installeert, maar welke netwerkkaart moet ik verwijderen als je men netwerkkaarten bekijkt op men printscreen?

Bijlagen

• apparaatbeheer  draadloos netwerk.jpg
    apparaatbeheer draadloos netwerk.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 50
Hoi !

Download hier: de laatste drivers voor de Intel Wireless Wifi Link 5100, verwijder deze kaart door er rechts op te klikken en te kiezen voor " verwijderen" , opnieuw opstarten, als je de melding krijgt: " Nieuwe hardware gevonden "de gedownloade drivers installeren.

Nu zou je in elk geval diverse netwerken moeten zien.

Mogelijk moet je in je router de WLAN nog aanzetten en beveiligen.

Zie daarvoor: http://www.tekstenuitleg.net/artike...s-netwerk-installeren/router-instellen-1.html

Greetz,

Harry.

Heb zelfde probleem, alleen staan bij netwerk in apparaat beheer allemaal uitroeptekens in driehoekies, wat nu?

Hoi !

De drivers opnieuw installeren; staan op de bijgeleverde CD of op de site van je PC-fabrikant/mobo-bakker.

Ook hier: eerst de chipset-drivers.

Greetz,

Harry.

Nee, lukt ook niet, heb geen internet, ook via USB niet. Bij apparaatbeheer staan 3 onderdelen met ! En 3hoekjes. Wat nu, kom niet op internet, ook via kabel niet, geen USB en geen audio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan