Kan geen verbinding maken met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthiWare

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo allemaal!

Sinds het begin van deze week viel het me op dat de snelheid van men draadloos netwerk steeds trager werd.
Tot vandaag, nu kan ik niet meer verbinden met mijn router "Er kan geen verbinding worden gemaakt met draadloos netwerk".

Het licht niet aan mijn draadloze kaart aangezien die kan verbinden met mijn modem en hij reageert op ping.
De router reageert ook op de ping dus denk ik niet dat de netwerkkaart van de router kapot is, ik kan wel nog verbinden met de kabel.

Het gaat om een D-Link DI-524 802.11g/2.4GHz Draadloze router.

Instellingen in de router:
Wireless: enabled
Channel: 4
Beveiligd: WPA-PSK/WPA2-PSK
Beacon interval: 200 msec
RTS Threshold: 2430
Fragmentation: 2344
DTIM interval: 43
Wireless Mode: mixed mode
TX Rates: Auto (Mbps)
SSID broadcast: enabled

Kan er iemand me helpen?
Mvg
Matthias

1/router al eens vd stroom gehaald gedurende een 30-tal seconden?
2/ installeer eens het programma inSSIDer op je pc. Misschien zit er 1 van je buren op hetzelfde of een naburig kanaal uit te zenden?
3/ Een defect aan de router is natuurlijk ook niet uit te sluiten.
4/ Kijk eens op Internet of er een recentere firmware voor je router beschikbaar is?
5/ Heb je ook al eens je pc's gescanned met een antivirus en MBAM?

1) Jep eerst is een 30-tal seconde geprobeerd en nadien is 30 minuten en mijn pc ook.
2) Heb men channel naar 12 veranderd niemand heeft deze gebruikt
3) Waarschijnlijk niet aangezien ik wel nog verbinding heb via de kabel die uit een van de LAN poorten van de router komt.
4) Ik kan geen recentere firmware vinden: Deze heb ik nu moest iemand toch een recentere vinden. ("Current Firmware Version: V3.12 Firmware Date: Thu, Jul 31 2008")
5) Ik denk niet dat een virus het probleem zal zijn aangezien ik wel met mijn draadloze modem kan verbinden. (Maar aangezien de antenne heel zwak is en hij in de kelder hangt is dit niet een oplossing, daarmee dat we een draadloze router hebbe gekocht die als AP dient). Heb dan toch maar eens voor alle zekerheid gescanned met MBAM en had Avast IS al en niets gevonden.

een defect aan het draadloze deel vna je router valt niet helemaal uit te sluiten. Wat is het merk en type van draadloze modem in de kelder? En is de keldermodem ingesteld op dezelfde SSID, paswoord en versleuteling als je D-link?
Volgens mij zijn er wel recentere firmwares beschikbaar maar dan moet je even op het etiket aan de onderkant vd D-link kijken welke hardware revisie je hebt.

Ik weet niet precies welk type het is maar het is van het merk Motorola. De modem heeft een ander SSID, passwoord als de D-link.
Morgen zal ik mij eens bezig houden met naar recentere firmwares te zoeken.

Het probleem is opgelost door een nieuwe router te plaatsen, waarschijnlijk zou het ook al genoeg zijn om de antenne te vervangen, maar als het aan de netwerkkaart licht gaat het al een beetje moeilijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan