Kan geen verbinding maken met een windows interface

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Hallo allemaal,
Mijn vrouw heeft een laptop met Vista met de volgende mededeling:
Kan geen verbinding maken met een windows-service maken.
Er Kan geen verbinding met een service System Event Notification-service worden gemaakt. Dit verhindert dat beperkte gebruikers zich op het systeem kunnen aanmelden. Als beheerder kunt u het logboek met systeemgebeurtenissen raadplegen voor informatie over de ...

Ik heb geen internet via deze laptop dus heb ik via een ms-dos box gekeken wat het ipaddres is. Ik krijg het volgende:
Ethernet-adapter LAN-verbinding
ipv-addres: 192.168.1.15
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerk verbinding:
Mediumstatus : medium ontkoppeld

Het subnetmasker is vreemd aangezien de waarden met de hand zijn ingevuld, wat ook vreemd is dat mijn wifi aan staat en deze in het systeem ontkoppeld is. Via de avg virus scanner had ik er al een worm uitgehaald. Ik denk dat het iets is van malware of spybots. Weet iemand een goed programma?

Wat staat er dan in de logboeken aan tekortkomingen Erwin? De fout zegt: "zie de logboeken." Bij Vista is het lastig om ze te raadplegen maar je zou via Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken op de één of andere manier lijsten te zien moeten krijgen op chronologische volgorde. Kijk daarna bij Eigenschappen van de fout of melding en zoek onbekende begrippen en namen op met Google, dan krijg je het daar op de eerste pagina met resultaten al uitgelegd.

De internetverbinding zal het probleem wel niet zijn maar zorg ervoor dat de driver voor de chipsets geïnstalleerd is.

Controleer de beveiligde systeembestanden met de opdracht sfc /scannow bij Uitvoeren of op de opdrachtregel. Als het aan deze ontbreekt of die zijn niet origineel meer, dan word je gevraagd de Windows DVD in te voeren voor reparatie ervan.

Scanners zijn: MBAM, Superantispyware en SpyHunter. Dan ben je wel even bezig. Kijk ook kritisch bij Programma's en onderdelen of jullie geen nutteloze zaken zouden kunnen verwijderen en evenzo in de lijst van Uitvoeren > "msconfig" > Tabblad Starten. Met een updater of overbodig stuurprogramma weg te halen kunnen conflicten en vastlopers ook wel eens opgelost worden. Alfred

Op dit moment het volgende gedaan. Alle overbodige programma's er af gegooid vervolgens een portable scanner gedownload (Spybot). Deze scanner vind en verwijderd wel iets maar het resultaat blijft hetzelfde namelijk geen internet, firewall die niet aanwil, en virusscanner disabled.

Als ik in de logboek wil kijken zie ik het volgende: De event-log service is niet beschikbaar. Zorg dat de service wordt uitgevoerd.

Wanneer ik de service probeer de starten krijg ik de volgende melding: Kan de Window Event Collector-service op lokale computer niet starten.
Fout 1068: Afhankelijksheidsservice of groep kan niet worden gestart.

De aanhouder wint. Ik heb de problemen gefixed. Ik heb het volgende gedaan ik heb combofix gedraaid maar geen resultaat. Uiteindelijk is het me gelukt met winsockxpfix.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi. Op een site waar ik dit hulpprogramma kan downloaden staat: vaak in geval van schade bij het verwijderen van malware. Scan wat meer op bedreigingen want besmettingen worden vaak op geregelde basis of massaal gedownload door iets dat je misschien nog niet gevonden hebt. Overbodige actieve programma's verwijderen kan wel eens helpen om herhaling te voorkomen. Je ziet wat er bij jou opstart met het programma AutoRuns http://technet.microsoft.com/en-US/sysinternals De gratis Avast! virusscanner helpt mij bij bedreigingen op Internet en heeft iedere week wel een paar pagina's met verdacht script of die bekend staan als aanvalspagina gestopt. Een prettig 2014. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan