Kan geen verbinding maken met server / ad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikkk

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een ad op een win 2003 server.
Ik ben echt een noob maar hoop zelf zover mogelijk te komen maar ik strand eigenlijk al voordat ik begonnen ben :cool:

Ik kan namelijk geen verbinding maken met de server. Tijdens het pingen krijg ik geen reactie. Ik kan de instellingen van de firewall niet checken want dan krijg ik de melding dat de service door ipnat in gebruik is. Voor de rest is ie wel gewoon via de router verbonden met het intern netwerk.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? :shocked:
Alvast bedankt! :)

Groetjes,
Erik

heeft je server geen vast adres van zich zelf gekregen ? per ongeluk dhcp ingeschakeld terwijl de router ook dhcp geeft ??

kun je wel pingen naar loopback adapter ( ping 127.0.0.1 ) zo ja dan is het goed zo nee kijk naar je netwerkkaart .

Ik heb de netwerkkaart een vast IP adres gegeven zoals ik dat ook bij andere pc's in het netwerk heb gedaan. Bedoel je met "per ongeluk dhcp ingeschakeld" de DHCP functie van Win 2003 server?

Loopback zal ik testen, bedankt voor je suggesties!

ja bedoel DHCP functie ;) maar je hebt server vast ip adres gegeven maar zit die in de zelfde range als de router ?

Ik weet niet wat je precies met range bedoelt :D maar zal uitleggen hoe netwerk eruit ziet.

Modem/router
lijn 1 - naar vaste pc in woonkamer
lijn 2 - naar router op mijn kamer

De router op mijn kamer splitst het netwerk over 4 computers
- server
- laptop
- pc 1
- pc 2

DHCP op de router op mijn kamer is uitgeschakeld. Modem/router regelt in principe DHCP maar alle pc's hebben vast ip adres ingesteld op de pc.

Hopelijk kun je hieruit halen wat je bedoelt? Subnet staat overal op 255.255.255.0.

Laatst bewerkt:
ok wat voor intern ip krijg je van de router ?? en waar heb je de server op ingesteld .

Als je bijvoorbeeld de server dit hebt gegeven : 192.186.0.1
en de router geeft dit : 10.0.0.1 dan kunnen ze lastig communiceren .

Dus kijk even of ze dezelfde ip adressen krijgen ( range )

Mmm, ik heb voor de zekerheid even een IP adres door de router laten toewijzen aan de server maar nog steeds geen verbetering.

Ook heb ik de DHCP rol even verwijdert op de server. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik de server opstart hij gewoon te pingen is... totdat je voor het inloggen het schermpje ziet met loading applications.

Wie kan mij helpen?

Mmm, ik heb voor de zekerheid even een IP adres door de router laten toewijzen aan de server maar nog steeds geen verbetering.

Ook heb ik de DHCP rol even verwijdert op de server. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik de server opstart hij gewoon te pingen is... totdat je voor het inloggen het schermpje ziet met loading applications.

Wie kan mij helpen?

heb je firewall op server ?? kun je vanuit je server wel de rest pingen ?

Ja ik kan vanaf de server wel naar bijv. de router pingen of andere pc´s, ik weet niet of de firewall aan staat. Als ik deze namelijk wil openen krijg ik de melding dat de service in gebruik is door ipnat.sys.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan