kan geen verbinding maken met verborgen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

digitpix

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
24
Hallo allemaal.

sinds een paar dagen hebben wij ineens een probleem met ons draadloos netwerk.
we hebben twee laptops met windows 7, en één met windows xp, die niet meer kunnen verbinden.
met de troubleshooter van windows 7 krijgen wij "kan geen verbinding met het verborgen netwerk ... maken".
het probleem is alleen dat het netwerk niet verborgen is.
het was eerst wel verborgen, maar toen kreeg ik deze fout, en heb hem als tijdelijke oplossing zichtbaar gemaakt.
dat heeft een paar weken gewerkt, en toen kreeg ik de fout ook als het netwerk niet verborgen was.

verder hebben wij ook nog één computer die via de kabel op het internet zit, en die doet het wel (daar type ik dit mee).
ook kunnen wij ook nog via onze mobiele telefoons met het internet verbinden.

routerinformatie:
Network Authentication: WPA-PSK
WPA encryption: TKIP
verder is het netwerk niet verborgen,
en staat MAC-filtering aan, maar staan alle macadressen er in.

ik heb de instellingen van alle laptops gecontrolleerd, en ze komen overeen met de bovenstaande gegevens.
netwerksleutel (en naam) klopt ook.

al mijn ideeën zijn op, en ik hoopte dat het gecombineerde brein van het internet nog wat creatieve ideeën had.
herkent iemand ons probleem?
in verband met schoolwerk hebben drie van ons vaak het internet nodig, dus dit is best wel een groot probleem voor ons.

alvast bedankt :)

ps. we hebben ook een netwerkprinter die geen opdrachten meer door krijgt. ik weet alleen niet of dat het mee te maken heeft, want ik weet niet zeker of deze via kabel met de woonkamercomputer in verbinding staat. deze is ingebouwd in de muur, dus het is een nogal ingewikkeld karei om dat te controlleren.
 
Laatst bewerkt:
Wat je kan proberen is het gehele netwerk verwijderen van je systeem. Zodat je de gegevens (wachtwoord etc.) opnieuw moet instellen bij het verbinden. Om dit te doen ga je naar Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerk > Links in de kolom 'draadloze netwerken beheren' > Verwijder jouw netwerk > Start het systeem opnieuw op en probeer te verbinden. Succes, laat maar weten of het is gelukt.
 
Laatst bewerkt:
Werkt dat niet dat de router resetten door het pinnetje gedurende 10 sec. ingedrukt te houden ( op stroom aangesloten).
De router zal dan teruggebracht worden naar de fabrieksstatus en alle beveiliging / macaddress/ssid zal opnieuw ingevoerd moeten worden.
 
ik heb het netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen al geprobeerd, maar zonder opnieuw op te startten. ik heb het dus nog eens op jou manier gedaan, maar dat had helaas ook geen succes. :(
de router resetten had ik ook al over nagedacht, maar ik hou dat achter de hand als noodoplossing. het zijn aardig was mac adressen om toe te voegen, en die zijn niet allemaal even makkelijk terug te vinden. ik heb hem wel al een paar minuten uit het stopcontact gehaald, en weer terug gestopt. helaas ook zonder succes
ik ben nu de computer die via de kabel aangesloten staat aan het updaten. ik vermoed niet dat het wat oplost, maar updaten kan nooit echt kwaad.
 
Misschien een rare vraag maar, heb je wijzigingen aangebracht in je router voordat dit gebeurde?
 
nee, daar had ik al over nagedacht, maar er is niks veranderd. dat is ook wat het probleem zo vreemd maakt, naar mijn idee.
 
Wat je 'kan' proberen is een back-up maken van je router. Dit sla je op, op een usb-stick, of op je bureaublad. Vervolgens reset je de router. Kijk of je dan de problemen nog altijd hebt. Die back-up kan je terug zetten natuurlijk. Welk merk router/type heb je?
 
Laatst bewerkt:
't is een vrij oude. onderop vind ik het merk "Davolink". meer info kan ik er niet over vinden. ik kan, als ik inlog in de router, geen knop of iets vinden om een backup te maken. heb ik hier extra software voor nodig of hoort dit gewoon via de router zelf te kunnen?
 
Meestal zit deze functie er standaard op. Welk type router heb je, staat dat er echt nergens? En heb je al geprobeerd zonder wachtwoord? Kijk of je er dan mee online komt.
 
Laatst bewerkt:
hahaha, ik heb de fout al ontdekt.
een tijdje terug heeft het vriendje van mijn zus het mac adres van zijn telefoon in de lijst gezet,
maar toen heeft hij MAC restriction mode veranderd van Allow naar Deny. vrij makkelijk opgelost, maar daar kijk ik natuurlijk overheen.
maar het is nu opgelost. bedankt voor de hulp. ik waardeer het :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan