Kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo,

Telkens als ik de laptop met de router probeer te verbinden, komt er een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

-op andere computers, mobieltjes en ipads doet ie het wel gewoon
-de WPA2-PSK AES code waar om gevraagd wordt, is correct
-aan de kabel doet ie het wel (kabel van router naar laptop)
-het is een zigg0 router
-het is een c0mpaq laptop (CQ56)
-hij deed het wel (draadloos) met de vorige router, daar zat een WEB-sleutel op.
-Als ik op deze router een WEB-sleutel zet ipv WPA2-PSK AES, doet ie het ook.
-De drivers zijn up-to-date
-met een wifi usb stick doet ie het wel

Wie heeft een idee?

Ik heb hier ongeveer een week geleden al een topic over gemaakt, maar die was al afgehandeld. Toen had ik de beveiliging naar WEB gezet, maar deze keer wil ik hem op WPA houden.

Alvast bedankt!

MVG Tom

Laatst bewerkt:
Het heeft er alle schijn van dat Windows probeert te verbinden met instellingen van een bestaand, foutief, profiel. (Dit wil nog wel eens voorkomen, lijkt erop dat dit in Win8 nog niets gefixed is)
Configuratiescherm > Network and Sharing Center > (links) Manage wireless networks. Daar staan alle profielen die voor draadloos network worden gebruikt. Zoek even je ziggo profiel en verwijder die. Je kan natuurlijk ook alle profielen verwijderen.

Post even je resultaat.

Heb ik ook geprobeerd.
Heb alle profielen verwijderd,
Hij doet het nog steeds niet :(

Het enige wat ik dan nog kan bedenken zijn de volgende twee scenario's:
a. De profielen zijn nog steeds niet weg en staan nog in het register. (Of gecached op de schijf sinds Vista)
b. Je IP stack is gebroken. Ik verwacht het niet want je wifi werkt wel gewoon. Mocht dit het probleem zijn, bespaar jezelf dan de moeite en doe een herinstallatie.

Van dat tweede ga ik inderdaad niet uit, dat tweede zou wel kunnen. Wat kan ik eraan doen om het uit de schijf te verwijderen?

Het schoonvegen van de lijst met te verbinden netwerken had genoeg moeten zijn om problemen daaromtrent te fixen.
Als de TCPIP stack niet meer correct zou zijn dan had ik verwacht dat het bedraad ook niet zou werken...

Ik kan eigenlijk alleen denken aan verouderde drivers.

Je type-aanduiding is niet specifiek genoeg, want er zijn (minstens) 300+ varianten van. Graag volledige type-aanduiding geven.
Alternatief mag je het ook zo doen:
Open Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Klik Netwerkadapters open
Dubbelklik op het apparaat dat je draadloze netwerkkaart voorstelt, en ga naar tabblad Details
Kies Hardware IDs uit het pull-down menu, en geef ons de volledige PCI\VEN_XXX danwel USB\XXX aanduiding die verschijnt.
Geef ons ook de naam zoals de netwerkkaart in Apparaatbeheer genoemd wordt.

Tijs.

bij netwerkadapters staan er 2:
pic1.jpg
dit staat bij de eerste:
pic2.jpg
dit staat bij de tweede:
pic3.jpg

En het specifieke model weet ik niet, ik heb ook de handleiding en doos niet meer :o

Laatst bewerkt:
Nieuwste driver: link
Download/installeer: "Windows driver auto installation program (support Windows 7)"

Hopelijk levert het wat op.

Tijs.

Welke moet ik nemen??
bij apparaatbeheer staat iets met RTL8191SE, die staat niet in het lijstje. Er is wel een RTL8191SE-VA2.

Heb ik gedaan. Installatie verliep goed, maar helaas kan er nog steeds geen verbinding gemaakt worden :(.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan