kan geen verbinding meer maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxke01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Beste mensen,

Heb enkele dagen geleden, m'n pc binnen gebracht in de winkel om er een nieuwe webantenne op te laten zetten. De verkoper heeft er ineens een nieuwe internetkaart ingestoken, want m'n vorige zat helemaal onder het stof. Mijn nieuwe kaart is een RangePlus Wireless PCI adapter van Linksys. De verkoper heeft de kaart geïnstalleerd en m'n pc weer meegegeven.

Nu eenmaal thuisgekomen installeer ik m'n pc en ik probeer een verbinding te maken. Ik selecteer het draadloze netwerk van thuis. Na de webkey te hebben ingegeven, begon hij met verbinding te maken met het access point. Dan zei hij dat ik verbinding had met het acces point, maar ik kon nog steeds niet op internet. Na een halve minuut werd de verbinding met het acces point ook verbroken en zo verbindt hij zichzelf telkens opnieuw, maar kan ik nog steeds niet op internet. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, want iemand tot bij mijn thuis laten komen kost al meteen redelijk veel :)
Alvast bedankt!!
Max

De verkoper heeft er ineens een nieuwe internetkaart ingestoken, want m'n vorige zat helemaal onder het stof.
euh... was die kaart dan kapot? Want als je komt om een nieuwe webantenne te laten plaatsen is het een beetje raar dat ze een ding dat ' onder het stof'' zit vervangen.... Een schoonmaakbeurt zou dan klantvriendelijker en logischer zijn?

Het probleem was eigenlijk dat de antenne die erop zat, te ver stond van mijn deur. Dus eigenlijk had ik een nieuwe antenne nodig met een langere kabel, maar de verkoper had mijn pc nagekeken en gezien dat mijn antenne niet sterk genoeg was en dat het beter was om een nieuwe kaart te steken met twee nieuwe antennes op

Een nieuwe netwerkkaart betekent ook een nieuw mac-adres.
Misschien gebruikt je provider een mac-filtering. Dat zou het probleem kunnen verklaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan